V Jornades. Tallers de joieria i naturalesa. Serraduy 2010

L’entorn de la Vall d’Isábena és ideal per aquests tallers donada la gran importància geològica, paleontològica i arqueològica de la Comarca de la Ribagorça.
El Govern d’Aragó, l’Institut Aragonès d’Ensenyances Artístiques Superiors, la Comarca, l’Ajuntament d’Isábena i l’Associació Amics de Serraduy han col.laborat i facilitat l’organització d’aquestes cinquenes jornades amb gran entusiasme i il.lusió de continuïtat.
Del 24 al 28 de maig de 2010.

CALENDARI D’ACTIVITATS A SERRADUY

Dia 24 de maig

. Visita guiada del “Museo de Juegos Tradicionales” en Campo (Osca)
. Xerrada: “Polvo de estrellas, fósiles del Pirineo y otras cosas...” a càrrec de José Ignacio Canudo, doctor en paleontologia i responsable del Grup d’investigació Aragosaurus-IUCA de la Universitat de Saragossa.
. Tot seguit, recerca i captura de formes prestades de la naturalesa i de minerals o pedres amb interès semipreciós per a tallar-les i polir-les.
. Trobada a la carpa per a classificar el material recollit.

Dia 25 de maig
. Inici de tots els tallers i dels grups de treball.
. Preparació dels forns per a fondre metall a la manera dels Ashanti i dels forns de serradures i paper per a les cuites ceràmiques. Realitzar motlles amb: terra premsada, esquelet de sípia o buidats en pedra, per abocar el metall fos. Tall i polit de minerals. Experiments diversos i improvisacions en la fosa, amb aigua, carbó, etc .
.Seguiment i control dels forns. S’alternen els grups de treball en les diferents tècniques dels tallers.
Acabament de la fosa “Ashanti”.

Dia 26 de maig
. Control dels forns ceràmics i manipulació de les peces foses, si s’escau. Els grups de treball s’alternen en les diferents tècniques ja iniciades.
. Els grups de treball s’alternen en les diferents tècniques. Cercar elements vegetals, ideals per elaborar motlles (cilindres), i poder-los fondre en las respectives escoles amb la centrífuga.

Dia 27 de maig

. Tots els alumnes hauran pogut participar en les diferents tècniques. Treure les peces de fang
dels diferents forns de ceràmica. Es comproven i classifiquen els resultats obtinguts.
. Darrers treballs en els diversos tallers. Recollir, netejar, ordenar i preparar l’exposició al públic dels resultats.
. Mostra oberta al públic.
. Sortida cap a Roda i visita guiada de la Catedral.
. Sopar de cloenda en el refectori.

Dia 28 de maig
. Recollir l’exposició, acabar de netejar la carpa i l’escola. Recollir les habitacions i preparar
l’equipatge.
. Sortida cap a Barcelona.

Professors que intervenen:
Mercedes Angulo, Carles Codina, Carme Fàbregas, Alfonso Madrid, Elisabet Puig, Tensi Solsona i Úrsula Viñolas.
Professors, col.laboradors i invitats:
Carmen Amador, Sebastian Beck, Paquita Ballarín, José Ignacio Canudo, Pilar Cotter, Lluís Cuatrecasas, Marta Danés, José María Domingo, Santiago Lafarga, Teresa Magrià, Severino Pallaruelo, Ramón Puig i Anna Rafecas .
Direcció i coordinació:
Josep Carles Pérez