Residències

logo fabra

CONVOCATÒRIA DE RESIDÈNCIES A LA FABRA I COATS: FÀBRICA DE CREACIÓ Curs 2023–2024

A QUI VA DIRIGIDA?

L’Escola Massana, en col·laboració amb la Fabra i Coats: Fàbrica de Creació (https://www.barcelona.cat/fabraicoats/ca), obre una nova convocatòria de 5 residències artístiques i 1 residència artística amb perfil curatorial dirigida als alumni del Grau Universitari en Arts i Disseny i Cicles Formatius de Grau Superior de l’Escola Massana.

La residència amb perfil curatorial, a més del desenvolupament del seu projecte, s’encarregarà de la coordinació i curadoria de la mostra final dels projectes seleccionats, i formarà part de la comissió de seguiment, indicada en aquesta convocatòria.

L’objectiu principal és oferir un espai de treball en un entorn artístic professional que afavoreixi l’encontre i la convivència amb la resta de creadores, col·lectius, associacions i agents culturals (procedents de les arts visuals, arts escèniques i arts en viu, música i art sonor, cinema i audiovisual, transmèdia, literatura, disseny…) que resideixen a la Fabra i Coats.

La residència tindrà lloc de l’11 de desembre del 2023 al 30 de setembre del 2024.

Es culminarà amb una mostra pública el setembre de 2024 dels treballs realitzats al llarg de la residència.

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

Les persones interessades han de presentar la següent informació:

• Dades personals: nom complet, data i lloc de naixement, DNI, contacte e-mail i contacte telefònic, web personal si se’n té.
  • Una carta de motivació (màxim 300 paraules) indicant per què la Fabra i Coats: Fàbrica de Creació pot afavorir el desenvolupament de la pràctica creativa de la persona candidata.
  • Un breu currículum comentat (màxim 500 paraules)
  • Un breu resum del projecte a realitzar, calendari aproximat indicant les fases del projecte previstes, així com una descripció de les necessitats tècniques requerides (màxim 1.500 paraules)
  • Un dossier gràfic que reculli una selecció dels treballs artístics realitzats (màxim 5).

Especificar clarament en el dossier si s’opta a la residència artística o a la residencia artística amb perfil curatorial.

TERMINI I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

La sol·licitud es pot enviar en un únic document en PDF o alternativament a través d’un vídeo que no superi els 8 minuts a: seminaris.arts@escolamassana.cat

El termini de recepció finalitza el dijous 16 de novembre de 2023.

SELECCIÓ

El procés de selecció és a càrrec d’un jurat format per dues persones vinculades a l’Escola Massana i dues persones vinculades a la Fabra i Coats: Fàbrica de Creació.

La darrera setmana de novembre es comunicarà la resolució de la convocatòria per correu electrònic a les candidates.

L’11 de desembre al matí es realitzarà una visita guiada als residents seleccionats per a facilitar-los tota la informació sobre les instal·lacions i els serveis.

CRITERIS BÀSICS DE VALORACIÓ

• La coherència artística, qualitat i solidesa de la proposta.
  • La presentació de tots els documents i materials que demana la convocatòria, en el format i dates sol·licitades.
  • Que la documentació presentada faciliti el treball del jurat, per la seva claredat i proposicions.
  • L’adequació del projecte que es presenta a les condicions específiques de la convocatòria.
  • L’actitud professional dels artistes en la descripció i defensa del seu projecte.

El Jurat es reserva el dret de deixar desertes algunes de les places de la convocatòria.

Informació tècnica (+info) (-info)

Contacte per enviar el dossier

Algunes adreçes d’interès