L’Escola

L’Escola Massana és el centre municipal d’Art i Disseny de la ciutat de Barcelona.

Va iniciar la seva tasca pedagògica el 14 de gener de 1929 fruit del llegat del filantrop barceloní Agustí Massana.

La seva pedagogia es desplega a partir de diferents plans d’estudis, essent un centre únic i integral de referència en l’ensenyament de les arts i del disseny.

Des de la concepció transdisciplinar dels seus estudis de Grau en Arts i Disseny (UAB), als aprenentatges més disciplinaris dels seus vuit Cicles Formatius de Grau Superior o la interdisciplinarietat del seu Batxillerat Artístic, l’Escola Massana situa l’alumne com a epicentre de l’aprenentatge en dues direccions: l’aprenentatge del fer, a través de l’experiència en els diferents tallers de l’Escola, i l’aprenentatge del saber, a través de la recerca, el pensament i la reflexió crítica.

Així mateix, l’Escola Massana ofereix un Postgrau en Arts Aplicades Contemporànies i cursos quadrimestrals de formació no reglada, tant d’iniciació com d’especialització, sota el nom genèric de Massana Permanent.

És voluntat històrica i pròpia de l’Escola Massana el permanent diàleg social, cultural i professional amb agents i institucions tant del context local, com de l’àmbit internacional.

El curs 2017–2018 l’Escola Massana s’ha traslladat de la seva seu històrica a l’Antic Hospital de la Santa Creu a un nou edifici, projectat per l’arquitecta Carme Pinós, situat a la Plaça de la Gardunya, al bell mig del barri del Raval.

Fotos: I. Bujedo-Aguirre

• capçalera Massana
  • Escola Massana Barcelona, centre d’art i disseny
  • Escola Massana, centre d’art i disseny a Barcelona (3)