marcel

MARCEL PIÉ BARBA (Barcelona, 1980)

Artista visual i realitzador interessat en el camp de l’animació experimental. És membre fundador de l’estudi Estampa, un col·lectiu de realitzadors, programadors i investigadors que treballen en els àmbits de l’audiovisual i els entorns digitals, des d’una aproximació crítica i arqueològica. La seva pràctica recent es centra en les tecnologies de la visió artificial i la intel·ligència artificial. També és membre fundador l’associació L’Automàtica i del cicle de cinema i vídeo experimental CRANC. Les seves peces audiovisuals s’han vist projectades en diversos festivals i museus com L’Anthology Film Archive, MACBA, Laboral, CCCB, CaixaForum o L’Alternativa i han estat guardonades amb el LAUS d’OR i el Junceda. Els projectes del col·lectiu Estampa s’han exposat a La Capella, CCCB, SWAB, Getxophoto, entre d’altres llocs. Marcel Pié és també professor del Grau en Arts i Disseny de l’Escola Massana i professor associat a la Facultat de Belles Arts de Barcelona, col·labora en el Màster Universitari en Investigació i Experimentació en Disseny de la BAU i el Master in Design for Emergent Futures del IAAC.

clara

CLARA-IRIS RAMOS (València, 1983)

Des del 2012 és professora d’edició i narració visual al Grau Universitari en Arts i Disseny a l’Escola Massana. Com a il·lustradora participa habitualment d’iniciatives culturals amb contingut social. Ha realitzat col·laboracions amb La Directa, Virus, Diari Ara, Sembra, Catarsi, Clase Bcn o Fundació Joan Brossa, entre altres.
Ha impartit tallers i conferències al TEA, MACBA, Fabra i Coats, Disseny Hub i CCCB. Varebre el premi Junceda (2022) i el Premi APIM (2021). Ha il·lustrat el llibre “¿Y si nos

replanteamos el canibalismo?” d’Albert Pijuan i Jonathan Swift, amb Libros del Zorro Rojo. Compagina la seva activitat amb la recerca sobre microedició gràfica i història social de la tecnologia impresa.

laia

LAIA ARQUEROS CLARAMUNT (Almería, 1985)

Llicenciada en Belles arts per la Universitat de Granada, es va especialitzar en il·lustració, narració i comunicació visual entre L’Académie Royale des Beaux-Arts de Brussel·les, L’Escola Eina i l’Escola Massana de Barcelona.

La seva pràctica artística transita els llenguatges de la il·lustració, les arts gràfiques, la impressió, la ceràmica, el so, la performance o qualsevol altre aprenentatge que estimuli el seu procés de pensar-fent. La recerca crítica del seu treball parteix de la seva aproximació a l’arqueologia de gènere, la mitologia i cultura clàssica occidental. A través de relats i ficcions visuals juga a revertir mites i fabular; reconstruir el contemporani a partir d’altres simbologies.

La seva obra com a artista i il·lustradora ha estat publicada i exposada en galeries, editorials, mitjans i institucions tant nacionals com internacionals. Ha treballat i treballa en projectes de creació col·lectiva i iniciatives autogestionades del món de l’autoedició i els activismes transfeministes.

Des de 2018 és docent al Grau d’Arts i Disseny de L’Escola Massana en els àmbits de la Comunicació i la Narració Visual.

www.laiaarqueros.com

olga

OLGA CAPDEVILA  (Malla, 1986)

Il·lustradora i directora creativa. Graduada en Art i Disseny i en il·lustració, treballa en àmbits diversos com editorial, publicitat, premsa, tèxtil o animació. Des del 2012 combina els projectes com a freelance amb els projectes propis, que apareixen per satisfer la seva bibliomania i l’afany de transversalitat. Dels seus projectes destaquen algunes de les campanyes per l’Ajuntament de Barcelona (Campanya Nadal 2020, Sant Jordi 2017) i els treballs editorials i publicitaris per clients com Netflix, Filmin, The New Yorker, El País o Estrella Damm. Els seus projectes han estat reconeguts amb diversos premis dels que destaquen el  Grand Laus 2020 i el Premi Junceda 2017(Llibre) i 2023 (Animació). Actualment viu a Barcelona on ha desenvolupat, junt amb altres creatius, el projecte BLOC Multistudio.

porlan

MIGUEL PORLAN (Barcelona, 1987)

Va estudiar un CFGS d’il·lustració a l’EscolaMassana i posteriorment un postgrau de disseny gràfic a IDEP.

El seu treball es centra en el camp de la premsa internacional, el cartell i elsprojectes personals. És col·laborador habitual de mitjans com The New YorkTimes i The New Yorker. Les seves il·lustracions han estat publicada ennombroses publicacions internacionals i reconeguda per la Biennal del CartellBICeBé de Bolívia, ADG Laus, Premis Junceda, The Society of Illustrators,AmericanIllustration i CommunicationArts.

Actualment treballa i resideix a Vilanova i la Geltrú (Barcelona) i compaginaelseutreballcomail·lustradorambladocènciaendiferentsescolesitallers.