Dibuixar per veure II

És un curs que pot servir tant a dibuixants com a professionals que vulguin ampliar recursos i millorar habilitats.

Seguint les pautes comprenem els processos de percepció i representació i traduïm la realitat visual al llenguatge representatiu: s’aprèn a observar i sintetitzar, es desenvolupa la creativitat i la sensibilitat.

Polim el nostre dibuix comprenent l‟ús dels materials, el mecanisme d’unió entre vista i mà i reconeixent i evitant confusions representatives.

Amb les propostes i en l’observació dels nostres resultats confrontats amb els dels altres, també reconeixem el nostre estil i el món interior que ens proporciona material creatiu; és revelador veure i analitzar com un mateix exercici és representat per cada persona.

Cost de material a càrrec de l’alumne: 40–70€

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

Millorar i perfeccionar les capacitats de dibuix i les possibilitats de diferents materials, comprendre i definir el propi estil.

2. Continguts

Hi ha tres continguts generals:

• La representació de la realitat.
  • La representació de lunivers personal.
  • Utilitat dels materials: llapis, creta, carbó, tinta xinesa, guaix.

A través d’ells abordarem continguts concrets:

• La línia i la taca.
  • La llum.
  • El volum.
  • El color.
  • La composició.
  • Els recursos expressius.
  • Representació humana, animal i vegetal amb model.

Aquests continguts teòrics es van combinant a través de propostes que ens porten a desenvolupar-los i entendre’ls, com ara:

• Aprendre a mirar: esbós ràpid Nocions de Sumi-e ; la tinta xinesa
  • El color: traduir un objecte en taca, aplicació del sumi-e.
  • Nocions generals danatomia amb model.
  • Sortides per exercitar el dibuix ràpid.
  • Representació en gran format.
  • Evocació d imatges internes, possibilitats representatives.

3. Metodologia

Cada proposta és individual, però es complementa amb les altres i solen durar una sessió. A totes elles hi ha un plantejament amb un tema i material concrets i comprenen un o diversos continguts. El professor acompanya fent observacions i conduint el plantejament. A les primeres sessions convido a través de petits exercicis a familiaritzar-se amb el material que utilitzarem.

Gradualment es plantegen noves propostes i materials, amb les pautes per dur-ho a terme. Al final de la classe hi ha una exposició i comentari general sobre la base dels resultats.

4. Avaluació

Assistència i el procés de treball.

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Dibuixants que volen millorar sent més conscients del sistema de representació.

Període:

2n quadrimestre

Tema:

dibuix

Docent

Marta Marugán Arboniés

Número d'hores
Calendari
22/02 al 13/06
Dijous
16:30 a 20:30h
Nivell