SERRADUY 2012, EXPOSICIÓ ITINERANT

Serraduy, nucli del municipi d’Isábena (Osca) situat al Prepirineu Aragonès, comarca de la Ribagorça, és on es reuneixen biannualment, des del 2002, escoles d’art de les Comunitats Autònomes d’Aragó i Catalunya, coordinades per l’Escola Massana de Barcelona i l’Escola d’Art de Saragossa per les Jornades de Joieria i Naturalesa a Serraduy.

Les jornades realitzades el maig del 2012 resumeixen deu anys d’interelació entre centres. Hi van participar alumnes/as de l’Escola Massana de Barcelona, Escola d’Art de Saragossa, Escola d’Art d’Osca (departament de Fotografia) i Escola EMAV de Barcelona. També les van visitar professores i alumnat de l’Institut et Lycée des Métiers d’Art SERP de Lyon, professorat de la Universitat de Trier en Idar Oberstein d’Alemanya i de l’Escola d’Art de Valencia.

A l’exposició, dos alumnes de l’Escola d’Art d’Osca mostren, mitjançant la fotografia, enfocaments diferents de les jornades; podem veure un vídeo creat pels alumnes/as de l’Escola EMAV de les activitats realitzades i un segon vídeo de l’Escola Massana que narra d’una manera plàstica les sensacions viscudes. S’hi exposen també les tècniques, eines, processos utilitzats i els resultats, a més d’una posterior transformació en peces de joieria.

Els comissaris de l’exposició han estat Josep Carles Pérez i José María Domingo, professors de l’Escola Massana de Barcelona i l’Escola d’Art de Saragossa, respectivament.

CALENDARI DE L’EXPOSICIÓ ITINERANT

Del 14 de desembre de 2012 al 7 de gener de 2013