Primer Seminari d’Impressió Experimental Escola Massana / Fundació Xavier Nogués

Seminari obert a 18 estudiants becats per la Fundació Xavier Nogués, seleccionats entre els darrers cursos de Disseny Gràfic i Il·lustració de l’Escola Massana i d’una segona escola convidada. Enguany s’ha becat a sis alumnes de l’Escola Eina.

El nucli del seminari serà un taller de projectes estructurat en nou equips interdisciplinaris formats per dos alumnes de diferent especialitat. Cada grup realitzarà una edició d’un mínim de cinc exemplars de l’obra creada durant el curs i que quedaran en poder dels autors, de l’Escola Massana i de la Fundació Xavier Nogués.

El darrer dia tindrà lloc una presentació pública dels projectes realitzats al seminari.

El seminari inclourà un cicle de conferències obertes al públic, amb el comú denominador de la cultura del llibre i de la creació d’obra gràfica. Totes les conferències es realitzaran a la sala d’actes de l’Escola Massana.

Dilluns 6, 9:00h
L’aventura del llibre, històries d’un artefacte
Sebastià Duatis Historiador del disseny

Dimarts 7, 15:00h
Artistes del llibre vs. llibres d’artista
Arnal Ballester Il·lustrador

Dimecres 8, 9:30h
Ai; Ai! Buum! Txoff...
David Torrents Dissenyador gràfic

Dijous 9,  9:00h
El llibre com a espai de recerca
Roberta Bridda Artista visual

Dimecres 15, 10:00h
Xavier Nogués, gravador
Cecília Vidal Historiadora de l’art

Després d’aquesta darrera conferència es celebrarà la cloenda i s’oferirà un aperitiu als asistents.

El taller de projectes tindrà lloc a les aules d’Arts del Llibre de l’escola i comptarà amb la presència simultània de tres professors de disciplines diferents:

Professors del seminari
Il·lustració:
Carlos Cubeiro, Pepe Montserrat i Daniel Sesé
Tècniques Gràfiques: Montse Gomis i Alexis Rom
Tipografia: Pere Fradera i Iñaki Granell
Enqüadernació: Hélène Genvrin i Roberta Bridda.

Coordinació i producció del seminari
Sebastià Duatis, Hélène Genvrin i Iñaki Granell