Il·lustració. De les idees als acabats finals. Taller d’experimentació i relat gràfic

La idea d’aquest taller és que cada alumne surti amb una publicació auto-editada que ja pugui col·locar al mercat. Es proposa un taller d’acompanyament en el procés creatiu basat en tres pilars; l’experiència personal, què m’ha funcionat alhora de treballar i que no, referents, etc... una part de focalització i disposició pel treball i el joc que passa per la meditació; i finalment, una part tècnica que aborda les problemàtiques freqüents alhora de formalitzar la feina i dur-la a impremta.

Sovint la major dificultat alhora d’abordar un projecte personal, son les pròpies pors, inseguretats i la falta de compromís. Per aquests motius es planteja el curs com una proposta d’hàbits que podríem denominar “d’higiene creativa” per enfortir la relació amb la pròpia creativitat. El temps del curs es el temps mínim que considero necessari per crear un hàbit i arrelar-lo.

Es demana a cada alumne que porti una idea o historia del que vulgui dur a terme i a les classes ens dedicarem a desenvolupar-la. En cas de que no es sàpiga d’on treure una idea, es donaran recursos per detectar i valorar les pròpies motivacions i idees. La idea del projecte no cal que sigui lineal, també poden ser dibuixos independents que no tinguin ninguna relació entre ells. El tracte amb l’alumne serà personalitzat i així es podran atendre les particularitats i peculiaritats de cada projecte.

1. Objectius

Crear una publicació d’un relat o recopilatori de dibuixos y assolir els coneixements necessaris per dur-ho a terme de la manera que es desitgi, donant suficient marge, per que hi hagi cabuda per qui vulgui fer-ho d’una manera molt professional o

Assolir una rutina que afavoreixi alhora d’abordar el treball personal.

Adonar-se de la importància del joc en el procés creatiu.

2. Continguts

Els continguts i influències d’aquest curs són molt variats a causa de la transversalitat dels temes tractats. Per una banda, hi ha influències de les pràctiques de meditació vipassana (la seva versió occidentalitzada és el mindfullness) i de la hipnosi generativa. En segon lloc, es donaran exemples de llibres, sistemes i solucions gràfiques amb diferents llibres d’autors amb recursos i estils molt heterogenis. Per últim i si cal, es donaran nocions bàsiques per preparar un original per impremta.

3. Metodologia

Aquest no es un curs fàcil, però si un s’hi compromet en pot obtenir molts beneficis.

Les classes es dividiran en blocs temporals. Durant el primer bloc els alumnes es centraran en els seus objectius, resoldrem dubtes , s’explicaran exemples i es convidarà al joc. Durant el segon bloc ens concentrarem en la feina personal començant per una estona de meditació, de treball i una sessió de cloenda i d’intercanvi d’impressions.

4. Criteri d Avaluació

Dependrà en gran part del compromís, la implicació i participació activa a la classe.

Es tindran en compte els resultats en relació al nivell de cadascú ja que aquest taller s’ofereix tant a principiants com a experts.

Assistència presencial a classe amb un mínim d’un 80%.

• CAPDEVILA, Olga, Silogomanía. Autodecisión, Barcelona, 2017
  • CHAST, Roz, Theories of everything. Bloomsbury, New York, 2006
  • FINK, Liana, A bintel brief. Ecco, New York, 2014
  • GARCÍA-ALÉN, Begoña, Nuevas estructuras. Apa apa, Barcelona, 2017
  • GATTER, Mark. Listo para imprenta. Cómo llevar los proyectos de la pantalla al papel. Index Book, Barcelona, 2005
  • HAIFISCH, Anna, The artist, Reservoir Books, Barcelona, 2017
  • HEATLEY, David, My brain is hanging upside down. Norma Editorial, Barcelona 2008
  • HERRERO, Conxita, Gran bola de helado. Apa apa, Barcelona, 2016
  • JULY, Miranda, Te elije. Seix Barral, Barcelona, 2012
  • LUKAT, Till, Tuff ladies. Centrala, Londres, 2015
  • MARTÍN, Consuelo, La revolución del silencio. Gaia, Madrid, 2002
  • MILLÁN, Jonathan - NOGUERA, Miguel, Hervir un oso, Belleza infinita, Bizkaia, 2010
  • NOGUERA, Miguel, Ultraviolencia. Blackie Books, Barcelona
  • POMPEIA, Nuria, Mujercitas. Kairós, Barcelona, 1977
  • POZO, Rafael, Diseño gráfico e industria gráfica. Elisava Edicions / Ediciones CPG, Barcelona, 2000
  • POZO, Rafael, Producción de proyectos gráficos. Elisava Edicions / Ediciones CPG, Barcelona, 2000
  • RICARD, Anouk, ¿Quieres un chicle? Black little books, Barcelona, 2013
  • STRÖMQUIST, Liv, El fruto prohibido. Reservoir books, Barcelona, 2017
  • SRHIGLEY, David, Let’s wrestle. Chronicle books, San Francisco, 2007
  • SENDER, Ana, Onironiro. Kachina ediciones, Salamanca, 2018
  • URBANO, Aldo, Un bosque cuyo incendio se ha extinguido. Centre d’art la panera- Sala d’art jove, Lleida, 2016
  • VANNIER, Camille, Poulou y el resto de mi familia. Sapristi, Barcelona, 2018

Carlota Juncosa Fenech – http://www.carlotajuncosa.com.es – Instagram – Twitter

26.2.19–11.6.19
dimarts
17.00–21.00h
s’accepten tots els perfils

aquest curs va dirigit a tot aquell que li agradi dibuixar, explicar històries i vulgui experimentar amb la seva força creativa.

460€ + 100€ d’inscripció

Preinscripció als cursos del 2n quadrimestre: 24.1.19–6.2.19