Gioello Devozionale + 8 propostes 8 pensaments

Exposició

28–30.9.23
Sala Busquets

Aquest inici de curs la Massana ha volgut alinear-se amb Contemporania, la fira d’alta artesania que té lloc aquest any al Palau Reial Pedralbes del 28 al 30 de setembre.

L’Escola Massana dins el circuit OFF Contemporania acull amb una nova instal.lació l’exposició Gioello Devozionale organitzada per l’Associació italiana de joieria Contemporània (AGC).

Amb el projecte iniciat a Pàdua a l’Oratori de San Rocco per a la 17a edició de l’esdeveniment Pensieri Preziosi/Precious Thoughts, un important festival internacional de joieria contemporània, les comissàries Mirella Cisotto Nalon i Maria Rosa Franzin han desenvolupat la idea d’Elena Alfonsi, thananalogista, identificant un enfocament contemporani en la joieria devocional.

L’associació italiana Gioiello Contemporaneo, que promou la iniciativa, va implicar orfebres i artistes d’arreu del món demanant-los que elaboressin una obra inspirada en el concepte de joieria devocional contemporània, és a dir, una joia que preservi una memòria afectiva, un sentiment de devoció, precisament, molt estesa en la tradició i, antigament, orientada sobretot a la devoció religiosa, el dol o el sentiment amorós (joies d’època georgiana o victoriana), però que avui volem investigar des de la perspectiva d’una sensibilitat contemporània. Respecte als fets del nostre temps i a la realitat que ens envolta, tal com explica Mirella Cisotto Nalon, comissària de l’exposició i experta en joieria contemporània.

L’exposició compta amb les obres de més de 80 artistes internacionals, seleccionats entre un gran nombre que van respondre a la convocatòria de l’AGC, juntament amb alguns artistes convidats: Jivan Astfalck, David Bielander, Stephen Bottomley, Helen Britton, Sébastien Carré, Jürgen Eickhoff, Arata Fuchi, Kadri Mälk, Judy McCaig, Kazumi Nagano, Ramón Puig Cuyàs, Marianne Schliwinski, Alejandra Solar, Tanel Veenre, Silvia Walz.

L’Escola dedica un petit Espai de l’Escola a mostrar els treballs actuals de sis dels seus alumnes. Sóta el títol 8 propostes, 8 pensaments podem percebre el desplegament de llenguatges que es pot trobar dins els estudis de l’Escola que sempre s’han caracteritzat per posar l’èmfasi en l’àmbit creatiu, portant a l’alumnat a tenir una visió crítica i reflexiva. La recerca que hi ha en cadascuna de les propostes és fruit d’un procés personal protagonitzat principalment pel diàleg constant entre l’ofici i el pensament.

Inauguració: 26.9.23 a les 18.00h

Off Contemporania Circuit - L’exposició romandrà oberta fins al 13.10.23