EXPOSICIÓ: PASSEJANT LÍNIES. ITINERARIS I PROJECTES

El curs Deu propostes de dibuix de Massana Permanent és un apropament teòric i pràctic al dibuix contemporani. Consisteix en una sèrie d’exercicis al voltant de diferents idees del dibuix introduïdes mitjançant presentacions teòriques. Al llarg del curs, i paral·lelament als exercicis, cada alumne realitza també un projecte propi en què el dibuix s’utilitza com a vehicle, que no resultat final, de la seva proposta.

Tot seguint la idea de Paul Klee, dibuixar és com treure a passejar una línia, es presenten aquí varis treballs que exploren el dibuix com a itinerari, passeig, ruta. La línia deambula com a acte de memòria, com a recorregut visual per facetes de l’entorn, com a ruta quotidiana. Es proposen diferents maneres de constituir-la: com a flux, per punts, per frames, amb el llenguatge o mitjançant el so.

Junt amb els itineraris, es presenten projectes desenvolupats al llarg del curs en què el dibuix ha estat vehicle. Aquí, el recorregut visual registra, i també genera, el procés de desenvolupament i metamorfosi que implica l’exteriorització d’una idea. El suport del paper recull una idea en tensió, canvi, procés de formació, fins a la seva materialització.

Xavier Arredondo Corts
Paula Español Ramos