CLAUDIA TROY, ALUMNA DE CFGS D’ARTS APLICADES AL MUR, EXPOSA EN EL MARC DEL PROGRAMA PROJECCIONS

Projeccions és una iniciativa singular a Barcelona, nascuda el 2003 que presenta exposicions individuals d’artistes emergents. Es tracta de donar suport, difusió i experiència als artistes novells sorgits de les principals escoles de belles arts de Barcelona (Facultat de Belles Arts de la UB, Escola Massana, Escola Llotja, Escola Eina).

Clàudia Troy (Barcelona, 1982)
Emprant fils de colors i creuant-los en l’espai, Clàudia Troy crea unes peces que són pintura, escultura i llum, on les vibracions cromàtiques es fan gest, moviment i arquitectura. Parteix de clàssics de la modernitat cinètica com Gabo, Duchamp o Cruz-Díez. El seu treball és purista, acurat i subtil però, alhora, simple i artesanal. En aquest sentit hi ha una relació amb la tendència recent de reivindicació de les tècniques i maneres de fer artesanals que sovint han estat marginades i lligades a l’univers femení. Claudia Troy utilitza uns fils comprats al Brasil. De vegades s’inspira en l’estructura de l’hamaca. En d’altres ocasions, encabeix els seu tramats dins de modestes caixes de fruita. Hi ha una deliberada assumpció de mitjans humils i populars com una manifestació de principis: el refinament es troba en la simplicitat.

Projeccions és comissariat per Àlex Mitrani.

Del 17 de gener al 15 de març de 2013
Seu de la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona. Via Laietana, 22
Entrada a la sala d’exposicions per Princesa, 1–3
Horari: de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00h; dimarts i dijous de 16:00 a 19:00h. Entrada lliure