Tècnic Superior en Arts Plàstiques i Disseny en Il·lustració

El Cicle Formatiu de Grau Superior d’il·lustració permet obtenir el títol de Tècnic superior d’arts plàstiques i disseny en il·lustració.

El CFGS d’Il·lustració ofereix un pla d’estudis en el que el desenvolupament artístic de la disciplina es combina amb el professional abordant la narració visual i la creació d’imatges narratives en les seves vessants de suport tradicional i de noves interfícies i utilitzant els recursos tècnics i els llenguatges plàstics i gràfics adients a les demandes artístiques i/o professionals.

L’aprenentatge dels continguts que proporciona aquest Cicle contempla, entre d’altres aspectes, la utilització dels procediments tècnics i tradicionals del sector així com el coneixement de les manifestacions artístiques contemporànies.

El cicle proposa als alumnes l’exploració de les possibilitats narratives, expressives i comunicatives de la il·lustració i del llenguatge visual, fornint-los d’eines metodològiques i recursos tècnics –narratius, plàstics i gràfics– que els permetran abordar projectes de narració visual des d’una òptica contemporània, combinant el treball sobre suports tradicionals –amb especial atenció a la reproductibilitat i difusió dels projectes– amb el de medis digitals, incloent el vídeo i l’edició digital de llibres, jocs i aplicacions.

 

Objectius (+info) (-info)

Estructura i continguts (+info) (-info)

Formació en centres de treball (+info) (-info)

Projecte final (+info) (-info)

Sortides professionals (+info) (-info)

Vídeo del Departament d’Educació

Denominació
Tècnic superior d’arts plàstiques i disseny en Il·lustració.

Família
Comunicació gràfica audiovisual.

Nivell
Grau superior d’arts plàstiques i disseny.

Durada
2.000 hores. Dos cursos acadèmics que inclouen la formació en el centre educatiu i la fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers.

Accés a estudis superiors universitaris

Amb aquests estudis s’obté el títol de tècnic superior d’arts plàstiques i disseny, que permet accedir a qualsevol estudi universitari oficial de grau, d’acord amb els requisits d’admissió establerts per les universitats

Coordinador
Pep Montserrat

Tutor
Carles Díaz Cubeiro

Tutors de pràctiques
Daniel Sesé

Horari Il·lustració 2025–26