Tècnic Superior en Arts Plàstiques i Disseny en Il·lustració
El Cicle Formatiu de Grau Superior d’il·lustració permet obtenir el títol de Tècnic superior d’arts plàstiques i disseny en il·lustració del Reial decret 1433/2012.
El CFGS d’Il·lustració ofereix un pla d’estudis en el que el desenvolupament artístic de la disciplina es combina amb el professional abordant la narració visual i la creació d’imatges narratives en les seves vessants de suport tradicional i de noves interfícies i utilitzant els recursos tècnics i els llenguatges plàstics i gràfics adients a les demandes artístiques i/o professionals.
L’aprenentatge dels continguts que proporciona aquest Cicle contempla, entre d’altres aspectes, la utilització dels procediments tècnics i tradicionals del sector així com el coneixement de les manifestacions artístiques contemporànies.
El cicle proposa als alumnes l’exploració de les possibilitats narratives, expressives i comunicatives de la il·lustració i del llenguatge visual, fornint-los d’eines metodològiques i recursos tècnics –narratius, plàstics i gràfics– que els permetran abordar projectes de narració visual des d’una òptica contemporània, combinant el treball sobre suports tradicionals –amb especial atenció a la reproductibilitat i difusió dels projectes– amb el de medis digitals, incloent el vídeo i l’edició digital de llibres, jocs i aplicacions.
El Cicle Formatiu de Grau Superior d’il·lustració permetrà donar sortida a les capacitats com a autor a més de tècnic professional de l’alumne, familiaritzant-lo amb el treball en els àmbits editorial, de premsa i publicitat sobre paper i en edició digital, adquirint també els fonaments necessaris per a l’autoedició d’obra personal, per a la resolució de projectes d’animació bàsics i per a la participació creativa en projectes d’edició digital i audiovisual en col·laboració amb programadors, guionistes, i directors artístics.
Sortides professionals
- Autor de projectes d’il·lustració en l’àrea de premsa, editorial, infantil, científic, objecte i merchandising.
- Promotor editorial, premsa i publicitat. Autoedició.
- Col·laborador en projectes d’edició digital, jocs i app que requereixin la participació d’un il·lustrador.
- Autor gràfic de còmic.
- Autor i col·laborador en projectes d’animació en creació i storyboard.
- Especialista en recerca documental i gràfica i en visual thinking.
- Supervisor del procés d’edició d’originals.
- Col·laborador en projectes de cinema, televisió i espectacles que requereixin d’un dibuixant narratiu o un creador visual.
Estructura i continguts
Continguts dels mòduls | ECTS |
---|---|
Fonaments de la representació i l’expressió visual | 6 |
Mitjans informàtics | 6 |
Teoria de la imatge | 3 |
Fotografia | 6 |
Formació i orientació laboral | 3 |
Història de la Il·lustració | 6 |
Projectes d’Il·lustració | 25 |
Projecte integrat | 10 |
Tècniques d’Expressió Gràfica | 9 |
Representació espaial aplicada | 8 |
Dibuix aplicat a la Il·lustració | 10 |
Producció gràfica industrial | 4 |
Tècniques gràfiques tradicionals | 6 |
Crèdits de lliure disposició (Suport P.I.) | 6 |
Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers (FCT) | 12 |
Total crèdits | 120 |
Formació en centres de treball
- Facilitar la inserció i qualificació professional dins del món laboral.
- Identificació i anàlisi detallada de les capacitats i expectatives professionals.
- Assolir els aprenentatges adquirits mitjançant l’experiència laboral. Reconeixent els estudis assolits a través de l’experiència laboral i professional.
- Formació pràctica segons convenis subscrits entre el Departament d’Ensenyament, el titular de centre educatiu i l’empresa o entitat.
- El tutor de pràctiques coordina i elabora els recursos d’informació i orientació professional, guiant a cada alumne en les seves pràctiques laborals.
Projecte final de cicle
El Projecte Final de CFGS té un caràcter global i integrador dels diferents coneixements i tècniques presents en el cicle formatiu. La seva finalitat és demostrar l’assoliment i el domini, per part de l’alumne, dels coneixements, processos, tècniques i capacitats exigibles per a l’exercici. I desenvolupament de l’activitat professional en l’àmbit propi de l’especialitat i el nivell cursat.
Els objectius són:
- Ús i domini de l’instrument teòric i pràctic necessaris pel desenvolupament del projecte.
- Planificació i estructuració del procés de treball.
- Presentació i defensa pública del projecte davant d’una Comissió Avaluadora.
Visualitza els projectes de l’alumnat
![](/images/62142/gallery_slideshow.jpg)
Aida Aparicio. Anatomia cartogràfica, 2019.
![](/images/62152/gallery_slideshow.jpg)
Aida Aparicio. Anatomia cartogràfica, 2019.
![](/images/62161/gallery_slideshow.jpg)
Alex Barres. I de sobte, la fera, 2019.
![](/images/62153/gallery_slideshow.jpg)
Alex Barres. I de sobte, la fera, 2019.
![](/images/62170/gallery_slideshow.jpg)
Bea Lozano. Quadern de notes Don Juan Manuel Hernández, 2019.
![](/images/62154/gallery_slideshow.jpg)
Bea Lozano. Quadern de notes Don Juan Manuel Hernández, 2019.
![](/images/62155/gallery_slideshow.jpg)
Daria Tsvetkova. Neglect, 2019.
![](/images/62177/gallery_slideshow.jpg)
Daria Tsvetkova. Neglect, 2019.
![](/images/62182/gallery_slideshow.jpg)
Marco Quadri. A great wild nothing, 2019.
![](/images/62183/gallery_slideshow.jpg)
Marco Quadri. A great wild nothing, 2019.
![](/images/62194/gallery_slideshow.jpg)
Rita Fittipladi. Manual de lambe lambe, 2019.
![](/images/62195/gallery_slideshow.jpg)
Rita Fittipladi. Manual de lambe lambe, 2019.
![](/images/62196/gallery_slideshow.jpg)
Sandra Garayoa. Sustraiak, 2019.
![](/images/62190/gallery_slideshow.jpg)
Sandra Garayoa. Sustraiak, 2019.
![](/images/62197/gallery_slideshow.jpg)
Tània Manzanal. Prohibit trepitjar la gespa, 2019.
![](/images/62198/gallery_slideshow.jpg)
Tània Manzanal. Prohibit trepitjar la gespa, 2019.