Speed Thinking. 1 objecte, 25 projectes
L’objectiu de “Speed Thinking: 1 objecte, 25 projectes” és desenvolupar la capacitat de creació dels estudiants, convertint-los en futurs generadors d’idees.
Després d’una breu introducció al pensament lateral, la visualització de referències, i de realitzar exercicis que fomenten la creativitat, cada alumne tindrà 1 objecte com a punt de partida, i desenvoluparà 25 projectes diferents amb un origen comú però amb resultats diversos i únics: un espai, una nova tipografia, una instal·lació artística, fotografia, vídeo, disseny de producte, entre d’altres.
Alhora, es dotarà a l’alumne de les eines necessàries per poder expressar i comunicar les idees projectuals, creant una narrativa que acompanyi al resultat final, mitjançant la edició i impressió de un booklet amb el contingut desenvolupat durant el curs.
Programa del curs
1. Objectius
- El nostre objectiu amb “Speed Thinking: 1 objecte, 25 projectes” és crear un canvi en la percepció, aprendre a mirar més enllà de l’evident. Una oportunitat per conèixer millor el món que ens envolta, preguntar-nos com creem, per a qui i per què?
- Participar en l’intercanvi global de pensaments i idees, mentre experimentem i descobrim les possibilitats dels objectes a través d’un procés exploratori i divertit.
2. Continguts
- Introducció al pensament lateral.
- Visualització de referències.
- Exercicis de creativitat.
- Mapa del objecte.
- Experimentació i desenvolupament de projectes mitjançant l’ús de diferents tècniques de lliure elecció, amb un objecte com a punt de partida.
- Sessions de feedback.
- El “booklet” com a element de comunicació.
- Disseny i impressió d’autoedició “booklet”.
- Exposició amb els resultats de la experimentació realitzada durant el curs.
3. Metodologia
- Combinació de teoria, visualització de referències i exercicis pràctics, junt amb la llibertat de creació per part de l’estudiant.
- Classes pràctiques amb sessions de feedback.
4. Criteri d’avaluació
- L’avaluació és continua. L’entrega de treballs, l’assistència d’un 80% i la participació a classe, són imprescindibles.
Bibliografia
- Munari, Bruno. Design as Art. Penguin Modern Classics, 2008.
- Pais, Ana Paula & F.Strauss, Carolyn. Slow reader. A resource for design thinking and practice. Valiz Amsterdam, Amsterdam, 2016.
- Bouchez, Hilde. A wild thing. Art Paper Editions, Ghent, 2017.
- Lupton, Ellen. El diseño como storytelling. Gustavo Gili, 2019.
- Munari, Bruno. Diseño y comunicación visual. Gustavo Gili, 2016.