Art després d’Internet: De l’arxiu virtual a l’objecte físic

Curs teòric-pràctic que estudia i analitza les pràctiques artístiques contemporànies que treballen sobre objectes físics a partir de continguts extrets d’Internet. Després de l’auge de l’Internet Art o Net Art, molts artistes van desenvolupar un retorn a l’obra d’art com a objecte físic, però des d’una perspectiva post-virtual. La firma creença de què tot allò que prenem per realitat està ja impregnat d’un caràcter virtual, procedent d’Internet, va portar a aquesta tendència a tractar les noves obres com a una descàrrega física d’allò que vivim en el món virtual.

El curs tindrà una part teòrica, en la qual s’exposaran els conceptes bàsics de l’art en l’era d’Internet i s’analitzaran les característiques de les tendències fonamentals. En la part pràctica del curs l’alumnat portarà a terme un projecte d’intervenció artística després-d’Internet, utilitzant l’enfocament, els temes i els materials que s’hagin tractat durant el curs.

En cas de confinament aquest curs continuarà on-line

Programa del curs

1. Objectius

• Analitzar i utilitzar els conceptes bàsics del Net Art i de l’art després-d’Internet.
  • Conèixer i identificar les propostes artístiques de l’art en xarxa i post-Internet.
  • Desenvolupar idees i projectes físics partint de temàtiques relacionades amb Internet.

2. Continguts

• Net Art: Internet com a mitjà i tema en l’art.
  • Dimensions de la realitat contemporània: física i virtual.
  • Després d’Internet: la tornada a l’objecte físic des de la virtualitat.
  • Breu història de l’art en xarxa i després-d’Internet.
  • Conceptualització i elaboració de projectes individuals o col·lectius

3. Metodologia

• Exposició teòrica de continguts amb material multimèdia.
  • Exercicis i recerques pràctiques vinculats als continguts.
  • Projecte personal o col·lectiu.

4. Avaluació

• Assistència del 80% de les classes com a mínim
  • Lliurament i desenvolupament dels treballs

• KHOLEIF, O. (2017). You Are Here. Art After the Internet. Manchester: Home.
  • KHOLEIF, O. (2018), Goodbye World! Looking at Art in the Digital Age. Berlin: Sternberg.
  • MEIXNEROVÁ, M. (ed.) (2014). #mm net art. Olomauc: Pastiche Filmz.
  • OLSON, M. (2014). Arte PostInternet. México: COCOM.
  • PRADA, J.M. (2015) Prácticas artísticas e Internet en la época de las redes sociales. Madrid: Akal.
  • RODRÍGUEZ IBÁÑEZ, M. (2012). Cómo la Red ha cambiado el arte. Gijón: Trea.
Tema:

Irma Marco/Josué Coloma

www.irmamarco.com
www.instagram.com/irma.marco
www.josuecoloma.com

18.02.21–29.04.21
Dijous
16.30–19.30h
Iniciació-mig
Idioma en el que s’imparteix el curs
Català, castellà

Competències bàsiques d’informàtica i navegació per Internet. Pot resultar adequat tenir coneixements sobre art contemporani i digital, però no és imprescindible.

240€ + 100€ d’inscripció