Desmuntatge audiovisual

Desmuntatge audiovisual serà un taller d’estudi de la “postproducció” com una activitat dins de les pràctiques artístiques.

La societat informàtica en la cultura global cada vegada més dissol els límits entre productor i consumidor, des de les obres d’art fins als vídeos virals continuen expandint el concepte de “ready made” anticipat per Marcel Duchamp.

En aquest taller generarem significats a partir del desmuntatge audiovisual, combinant procediments i elements heterogenis trobats en Internet. Realizarémos vídeos i exercicis en altres suports a partir de formes ja produïdes, collage, assemblatge o “found footage”, que ens permetran aproximar-nos als processos tècnics i conceptuals del muntatge aplicats en programes d’edició com Adobe Premiere.

Esbossarem els límits de la tipologia de la postproducció en les arts visuals, des d’una sèrie de processos efectuats en material preexistent, el seu desmuntatge, anàlisi i reelaboració.

Reconeixerem en el taller que algunes obres prenen posició com una espècie d’arqueologia que mira a la humanitat a través de les imatges que usa i interpreta.

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectiu

  • Estudiar la “post producció” en vídeo.
  • Reconèixer pràctiques artístiques que recorren a formes ja produïdes.
  • Apropiar-se dels codis de la cultura audiovisual.
  • Reprogramar imatges existents
  • Investir els mitjans massius.
  • Habitar els generos historizados
  • Prácticar l’edició en Adobe Premiere

2. Continguts

  • Vídeo, post producció i art contemporaneo
  • Referents de la post producció en vídeoarte
  • “Què es pot fer amb…?”
  • Collage, Found footage, reciclatge i metratge trobat.
  • Remake-Remake
  • Pàgines web per a descarregar material.
  • Introducció al programa Adobe Premiere.

3. Metodologia

  • Projecció de vídeos.
  • Anàlisi i discussió grupal.
  • Interacció, exposició i discussió de continguts.
  • Orientar les diferències individuals dels participants.
  • Execució d’exercicis a partir dels elements específics establerts pel professor.
  • Proposar exercicis pràctics i retroalimentació grupal.
  • Pràctica d’edició en Adobe Premiere.

4. Criteri d’Avaluació

  • Avaluació qualitativa.
  • Evolució del seu aprenentatge.
  • Presentació dels exercicis plantejats en cada classe.
  • Participació en classe.
  • Avaluació i exposició del projecte final.
  • Compromís, participació, honestedat i confiança.
  • Assistència presencial a classe amb un mínim de 80%.

Bibliografia

  • BONET, Eugeni (Ed.) Desmontaje: Film, video/apropiación, reciclaje. Valencia: IVAM, 1993. BOURRIAUD, Nicolas. Postproducción. Adriana Hidalgo, 2014.
  • BREA, José Luis. Las tres eras de la imagen: imagen-materia, film, e-image. AKAL, 2010.
  • BURCH, Noël. El tragaluz del infinito. Cátedra. Madrid, 1987.
  • CODESAL, Javier. Dos Películas. Periférica, Editorial. 2010.
  • GROYS, Boris. Bajo sospecha: una fenomenología de los medios. Pre-textos, 2008.
  • MCLUHAN, Marshall. Comprender los medios de comunicación: Las extensiones del ser humano. Bolsillo Paidós, 2009.
  • RAMIREZ, Juan Antonio. Duchamp. El amor y la muerte, incluso. Siruela, 1999.
  • MARTÍN PRADA, Juan. La apropiación posmoderna: arte, práctica apropiacionista y teoría de la posmodernidad. Editorial Fundamentos, 2001.
  • MARTÍN PRADA, Juan. El ver y las imágenes en el tiempo de internet. Madrid: Akal, 2018.

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Dirigit a totes aquelles persones majors d’edat interessades en l’art contemporani i la imatge en moviment.

Període:

1r quadrimestre

Tema:

Adobe Premiere

Postproducció

Reciclatge

apropació

art i imatge en moviment

Docent

Iván Candeo
Instagram
Vimeo

Número d'hores
60h
Calendari
16.30h–20.30h
02/10/23 al 22/01/24
dilluns
Nivell
iniciacio–mig
Cost del curs
100€ inscripció + 504€ matrícula + 11€ assegurança TOTAL 615€
Màxim d'alumnes
12
Idioma en el que s’imparteix el curs
Castellà