Tapís. Creació d’art tèxtil
Aprèn a representar idees a través de l’arttèxtil.
El valor de l’artesania rau en la seva filosofia essencial del “fet a mà”: creacions que es converteixen en productes funcionals o decoratius i que cobren importància per la seva condició d’objectes únics i exclusius, creats a partir de tècniques i habilitats tradicionals.
La metodologia d’Estudi Chinchilla es construeix sobre dos pilars principals: el valor únic de l’artesania tèxtil i la història que transmeten les creacions. Storytelling i artesania són conceptes indissociables en el seu plantejament creatiu.
Aquest curs té com a objectiu compartir coneixement metodològic, tant teòric com pràctic, per al desenvolupament de la creació artesanal tèxtil. Com neix una idea original? Com estudiar els referents? A quin target ens dirigim? De quina manera traslladar un concepte al tèxtil? Com narrar una història sobre el tapís? Quins materials són necessaris? Quines tècniques podem aplicar?
Una oportunitat per explorar les possibilitats de l’artesania tèxtil en el context de l’espai quotidià, atorgant unicitat als artefactes que ens envolten cada dia.
A qui va dirigit?
(+info)Alumnes de Disseny, Belles Arts i persones interessades en la tècnica artesanal, l’art tèxtil i l’interiorisme.
Qui imparteix el curs?
(+info)Luna Muñoz - David González
-
Luna Muñoz. Fundadora i emprenedora de Casa Chinchilla, ambmés de deuanys de recorregut en el sector de l’artesania, i professorad’arttèxtilespecialitzada en tapís.
-
David González. Director artístic, visual storyteller i docentespecialitzat en el desenvolupament conceptual de projectes entre l’art, el pensament i el disseny.

Programa del curs
(+info)OBJECTIUS
-
Desenvolupamentd’una idea original
-
Selecció i estudi de referents
-
Plantejamentd’idea creativa
-
Interpretació del brífing
-
Identificació del target
-
Introducció al tapís: tècniques, nusos i materials
-
Altres tècniques aplicades
-
Desenvolupament d’un projecte tèxtil individual, guiat i tutoritzat
CONTINGUTS
L’alumne partirà d’unbrífing proporcionat pels professors en què s’especificarà un encàrrec per a l’elaboració d’una idea original portada a una creació artesanal. A partir d’aquest brífing, ambl’explicació conceptual impartida inicialment, els alumnes iniciaran el desenvolupament de la seva idea principal. Per a això, se’ls acompanyarà en la recerca d’un concepte original, la cerca de referents i la selecció del target al quals’adrecen.
Amb la idea conceptual i visualment plantejada, s’iniciarà el segon bloc, centrat en la pràctica artesanal: tècnica del tapís, principals nusos i mostra de materials aplicables, perquè l’alumne tingui una visió àmplia de les possibilitats del seu projecte.
Finalment, el tercer bloc consistirà en la realitzaciód’un tapís en el qual els alumnes representin la idea original plantejada, desenvolupant-hi una història a partir de forma, color, textura i tècnica; passant de la idea intangible a la creació artesanal tèxtil en tapís.



