Publicar en digital: experiments en un entorn digital

Què significa publicar avui en dia? En un paradigma on els hàbits de consum de contingut evolucionen diàriament, així com la nostra presència en l’hàbitat físic o virtual, plantegem un curs per investigar el panorama actual de la producció i edició digital.

En el curs coneixerem artistes, projectes i iniciatives que qüestionen la producció de contingut avui en dia. Repassarem la breu i extensa història del món de la publicació digital i trastejarem amb plataformes, eines, canals i processos pensats o no per publicar: Del Kindle d’Amazon a les xarxes neuronals artificials, passant per pel·lícules realitzades íntegrament en videojocs o els canals de nens rata a Youtube.

El curs consta de classes teòriques, visites de convidats i tutories per al desenvolupament de diversos projectes propis.

En cas de confinament aquest curs continuarà on-line.

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius 

  • Desenvolupar un projecte editorial en l’entorn digital 
  • Aprendre a fer servir eines i recursos de disseny digital 
  • Aprendre a conceptualitzar (generar i formalitzar idees) 
  • Conèixer noves metodologies i eines de disseny i generació de contingut, fora de l’àmbit del disseny 
  • Estudiar les capacitats discursives de totes les decisions que es prenen durant el procés d’un projecte digital

2. Continguts

Donarem els següents continguts. 

  • Concepte 
  • Brief i estratègia 
  • Contingut 
  • Conceptualització i direcció creativa 
  • Disseny digital 
  • Programació 
  • Difusió 
  • Presentació
  • Avaluació

A cadascun li correspondrà una lliçó teòrica i un convidat, entre els què comptarem amb professionals del món editorial, com Roc Herms, Pau Orts o Ruben Pater (en aquest últim cas, la seva col·laboració serà a través d’Skype).

3. Metodologia

El curs consta de: 

  • Classes teòriques (context històric, teoria, referents, etc) 
  • Xerrades i tutories de professionals convidats 
  • Sortides estudis i llocs d’interès 
  • Desenvolupament d’un projecte propi 

4. Criteris d’Avaluació 

  • Assistència a classe (10%) 
  • Treball a classe (10%) 
  • Evolució dels alumnes (10%) 
  • Resultat del projecte (50%) 
  • Presentació del projecte (20%)

Bibliografia

  • PATER, Ruben. Politics of Design. Bis Publishers, 2016.
  • NIERMANN, Ingo. Solutions 247–261: Love. Sternberg Press, 2013.
  • KESSELS, Erik. Failed it!. Phaidon, 2016
  • MUNARI, Bruno. Design as Art. Penguin Modern Classics, 2008.
  • AICHER, Otl. El mundo como proyecto. Gustavo Gili, 2005.

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Estudiants i professionals del disseny

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.