Peces utilitàries, torn
L’objectiu d’aquest curs és aprofundir en el procés tècnic de la repetició al torn, treballant formes tipus vaixella, amb l’enfoc posat en la pràctica en sí. Busquem guanyar habilitat i constància en la creació seriada.
Aquest curs està dirigit a persones que vulguin aprofundir en la creació de peces funcionals, ben resoltes tècnicament i coherents, i sobretot, desenvolupar la capacitat de reproduir formes en sèrie al torn, sense renunciar a la part més creativa i personal del procés.
Aprendrem a dissenyar i crear una petita col·lecció de vaixella utilitària, com gots, bols, plats, tasses i d’altres formats. El principal objectiu serà treballar la repetició al torn, explorant com donar forma i coherència a una sèrie de peces.
Ens centrarem tant en la part tècnica com en el sentit d’ús de cada objecte: com influeixen la forma, la mida o l’acabat segons la seva funció, i també segons les sensacions que volem transmetre o les referències personals que cadascú porta dins seu.
També reflexionarem sobre el perquè de crear amb les mans: què ens porta a dedicar temps a modelar un objecte i quin valor li donem quan entra en ús.
A qui va dirigit?
(+info)nivel mig de torn; imprescindible sapiguer centrar i realitzar peces encara que siguin senzilles però amb suficient fluïdesa al torn.
Qui imparteix el curs?
(+info)Gloria Carrillo
Dissenyadora de formació, la Glòria va fer un gir en la seva trajectòria professional fa uns tretze anys, quan va topar amb la ceràmica. Sota l’ensenyament de Misako Homma, va començar a aprendre l’ofici, i continua fent-ho dia rere dia. Des del seu taller, situat actualment al barri d’Horta de Barcelona, produeix peces utilitàries per a restaurants, la majoria de les quals fetes al torn i sense motlles. Ha treballat per a alguns dels grans restaurants del país, i es considera afortunada de poder tenir, les mans lligades al fang.

Programa del curs
(+info)OBJECTIUS
L’objectiu del curs és desenvolupar la capacitat de reproduir en sèrie peces utilitàries com gots, tasses, bols, plats o gerres. Treballarem la tècnica específica de cada forma i la seva repetició al torn, posant el focus tant en la funcionalitat com en les sensacions i intencions que volem transmetre amb cada peça.
CONTINGUTS
Reflexionarem sobre l’ús quotidià de les peces que tenim a casa: per què tenen una determinada forma i mida, i què ens aporten en el nostre dia a dia. A partir d’aquesta reflexió, crearem una petita col·lecció de vaixella lliure, inspirada en les nostres necessitats, preferències i sensacions personals.
Les peces es treballaran al torn, amb un enfocament clar en la repetició tècnica, amb l’objectiu d’aprendre a reproduir-les en sèrie. Si cal, també aplicarem tècniques auxiliars per acabar-les o donar-los suport. Ens centrarem en aspectes com la tècnica, la proporció, el pes, l’harmonia i l’estètica de cada forma.
Alguns dels formats que explorarem seran: gots, bols, plats, peces amb tapa, gerres i tasses amb ansa.
L’objectiu principal no és tant la finalització de les peces mitjançant cocció, sinó la pràctica continuada de la seva elaboració. Tot i això, si és possible, es podrà coure alguna peça en finalitzar el curs.