Fotografia i retoc digital d’objectes

El curs ofereix el coneixement i la posta en pràctica necessària per tal d’aconseguir fotografies d’obres artístiques tridimensionals i objectes amb un acabat professional. Amb aquesta finalitat coneixerem les principals eines, ajustos i transformacions amb Photoshop.

Aprendràs a establir el teu espai de treball, realitzar el balanç adient de color, els ajustos de nivell, il·luminació, contrast, to i saturació que necessita la imatge que obtinguis. Utilitzaràs eines que et permetin tenir una imatge nítida i neta. Aprendràs a realitzar seleccions simples i una mica més complexes, separar la figura del fons, accentuar els volums perquè l’objecte es destaqui. A més més, sabràs exportar les fotografies en els formats i la resolució que necessitis.

Començarem a fotografiar amb recursos bàsics i anirem augmentant les eines fins fotografiar l’objecte o l’obra tridimensional que escullis, de manera que en acabar el curs tinguis una imatge de qualitat per integrar en el teu portfoli o web.

En cas de confinament aquest curs continuarà on-line

Programa del curs

1. Objectius

L’objectiu del curs és aprendre a fotografiar i retocar amb Photoshop, objectes / obres tridimensionals aconseguint imatges de qualitat.

2. Continguts

2.1. Fase l

• Presa fotogràfica bàsica (fotografia amb mòbil, enquadrament, il·luminació).
  • ¨Efecte WOW¨: Color, neteja i ajustos de la imatge, seleccions, tractament del volum, filtres.
  • Exercicis pràctics i creatius per sensibilitzar seleccions, textures, composició, objectes intel·ligents.

2.2. Fase Il

• Presa fotogràfica composició grup objectes (fotografia amb mòbil, il·luminació llum contínua, targeta de grisos)
  • ¨L’emancipació dels objectes¨: traçat, silueta i ús de màscares. Rescatar ombres i crear-les.
  • Exercicis pràctics i creatius per sensibilitzar transformacions / formes, transparències / màscares.

2.3. Fase lll

• Presa fotogràfica de l’objecte/ obra del alumne/a en estudi (càmera digital amb format Raw, color-checker, fotòmetre, flashos)
  • ¨Càmera Raw¨: temperatura color, ajustaments llums i ombres, saturació, contrast, corbes, transformacions.
  • Retoc integral de la imatge.
  • Exercicis pràctics i creatius per sensibilitzar color / atmosfera, volum / profunditat.

3. Metodologia

• Les classes seran teoricopràctiques.
  • A mesura que vaig ensenyant els recursos per a realitzar i retocar les fotografies, els alumnes ho aniran aplicant. Per a poder aprehendre aquest coneixement és fonamental que experimentin i realitzin diferents practiques.
  • En cas de classes online, el programa està dissenyat combinant vídeos teòrics (amb consignes de treball) i classes en directe mitjançant una plataforma (possiblement zoom).

4. Criteris d’avaluació

• Diploma sempre que es compleixi satisfactòriament amb el 80% de las hores del curs

• ALBERS, Josef, Interacción del color, Alianza Editorial, Madrid, 2017
  • MOHOLY-NAGY, Laszló, La nueva visión, Ediciones Infinito, Buenos Aires, 1997
  • LANGFORD, Michael, Enciclopedia completa de la fotografía, Hermann Blume Ediciones, Madrid, 1983
  • MUNARI, Bruno, Diseño y comunicación visual, Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2008
  • SHORE, Stephen, Lección de fotografía, Phaidon Press Limited, Barcelona, 2015

Condicions materials

• Programa Adobe Photoshop instal·lat (versions CC)
  • Mòbil carregat
  • Si és possible: Càmera digital (amb format RAW).

Només en cas de classes online, l’alumne necessitarà alguns materials per a realitzar els exercicis: Cartolines blanca i negra (50 x 70cm), 2 llums d’escriptori, paper vegetal, foamboard blanc, paper platejat / mirall / paper daurat.

Tema:

Julieta Ansalas
www.julietaansalas.com
www.buttazzoniphotography.com

18.2.21–29.4.21
Dijous
16:30h-19:30h
Iniciació
Idioma en el que s’imparteix el curs

Artistes (escultors, ceramistes, joiers, etc), artesans, dissenyadors industrials i persones amb ganes de fotografiar i editar fotografies d’obres artístiques tridimensionals i objectes.

Requisits: No és necessari tenir coneixements previs de fotografia o Photoshop. En cas de classes online, cada alumne haurà de tenir instal·lat en el seu ordinador el programa Adobe photoshop (versions cc preferiblement).

310 + 100€ d’inscripció