Feltre

Al curs aprendràs les dues maneres de fer feltre, amb aigua i sabó i en sec amb agulla, i aprendràs quins són els materials necessaris per elaborar aquesta tècnica.

Un cop coneguda i provada la tècnica, treballareu diferents peces a la vostra elecció i veurem les maneres d’anar-les duent a terme.

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

Aprendre els coneixements bàsics de la tècnica de fer feltre i portar a terme treballs propis com tapissos, formes amb volum com bols o treballs experimentals segons l’interès de cada alumne.

2. Continguts

Aprendre quins són els materials necessaris com la llana i altres fibres com el mohair per donar diferents acabats, i els utensilis necessaris.

• Realització d’un bol o tapís de feltre.
  • Realització de proves de feltre nuno.
  • Realització d’altres peces a lliure elecció.

3. Metodologia

Es realitzaran diferents peces artístiques segons l’interès de cada alumne, amb exemples de peces ja fetes com bols o un tapís, a l’hora que es va aprenent i evolucionant amb la pràctica de les tècniques.

4. Criteri d’avaluació

L’escola dona un diploma d’assistència si s’ha assistit satisfactòriament a un mínim del 80% de les sessions

Bibliografia

• SURRACATS I MIRO, Josep Maria, Arrels: Llana, Revista, Ara llibres, Barcelona, 2021
  • TELLIER-LOUMAGNE, Françoise, The Art of Felt: Inspirational Designs, Textures and Surfaces, Thames and Hudson Ltd, 2008
  • BELGRAVE, Anne, How to make felt, Search press, 1995

Condicions d'accés

(+info) (-info)

No es requereix cap requisit per a fer el curs

• Taller feltre

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.