Disseny de joguines
Aprendrem sobre la història i la cultura del joc, coneixerem les principals categories i les tendències actuals en el món de la joguina. Ens iniciarem en l’àrea de la creació i invenció de joguines, jocs i formes creatives de jugar.
El joc ha acompanyat a la humanitat des dels seus inicis i és un fidel reflex de la societat.
Una bona joguina estimula la imaginació, ajuda a desenvolupar noves habilitats i aporta grans moments de diversió.
En aquest curs, aprendrem sobre la història i la cultura del joc, coneixerem les principals categories i les tendències actuals en el món de la joguina.
Ens iniciarem en l’àrea de la creació i invenció de joguines, jocs i formes creatives de jugar. Treballarem el desenvolupament d’idees i conceptes dels jocs i de la creació de maquetes i prototips.
Programa del curs
(+info)1. Objectius
Introducció a la creació d’una joguina des de la fase de recerca i conceptualització fins al desenvolupament del prototip o maqueta final.
2. Continguts
- Característiques d’una bona joguina. Tipologies de jocs i joguines.
- Patrons i dinàmiques de joc. Material estructurat, teoria de les peces soltes, joc heurístic, etc.
- Història i cultura entorn del joc. Les avantguardes artístiques i la joguina. Icones del disseny de joguines: Ladislav Sutnar, Ànima Siedhoff-Buscher, Eames, Enzo Mari, etc.
- Tendències actuals en el món de la joguina.
- Desenvolupament evolutiu en la infància. El paper del joc en el desenvolupament infantil. Definició d’usuari final.
- Materials i seguretat.
- Donar resposta a les necessitats actuals. Sostenibilitat, inclusivitat.
- Fases de creació d’una joguina: recerca, conceptualització i desenvolupament.
- Dinàmiques creatives: Revisió de jocs clàssics, ús d’objectes quotidians, canviar el punt de vista, la proporció…
3. Metodologia
Les classes estaran compostes d’una part teòrica i una altra pràctica. Desenvolupament de diversos projectes pràctics fomentant l’exploració i qüestionant els criteris establerts.
5. Criteri d’Avaluació
- Seguiment continuat dels projectes realitzats per l’alumnat.
- Capacitat de transformar idees en projectes tangibles.
- Assistència del 80% de les classes.
Bibliografia
- MUNARI, Bruno, Fantasía. Gustavo Gili, Barcelona, 2018
- BORDES, Juan, Los juguetes de las vanguardias, Museo Picasso Málaga, 2010
- BIRKS, Kimberlie, Design for children : play, ride, learn, eat, create, sit, sleep, Phaidon Press, Illustrated edition, 2018
- CHEUNG, Victor, Just kidding! : A tot Z designs for kids & kidults, Victionary, Hong Kong, 2013
- KINCHIN, Juliet y O’CONNOR, Aidan, Growing by design 1900–2000. Century of the child, MOMA, New York, 2012
- ANNICCHIARICO, Silvana, Giro Giro Tondo. Design for children. Catálogo de exposición. Triennale Design Museum, Mondadori Electa
Condicions d'accés
(+info)Persones interessades a conèixer el món de la joguina i que vulguin iniciar-se en l’àrea de la creació de jocs.
Requisits: Ganes d’aprendre i divertir-se, preferiblement dedicació d’algunes hores extres per desenvolupar part dels projectes.