Construcció de peces modulars amb motlles d’escaiola i porcellana colada

Aquest curs és totalment pràctic, introduirem el concepte de reproducció múltiple i construcció modular, amb porcellana.

Treballarem motlles d’escaiola senzills i farem reproduccions amb porcellana, entenent el comportament d’aquests materials.

Programa del curs

(+info) (-info)

Objectius

L’objectiu és conèixer els conceptes bàsics del comportament de l’escaiola, (“partage”, tipus d’encofrats, tipus d’encaixos) els requisits tècnics que són necessaris per a fer reproduccions amb èxit i entendre les peculiaritats de la porcellana colada.

Aprendre la tècnica per fer composicions modulars amb porcellana colada.

• Conceptes bàsics del comportament de l’escaiola.
  • Realitzar motlles senzills per fer reproduccions múltiples amb porcellana.
  • Conèixer la porcellana colada i com realitzar peces modulars amb ella.

Metodologia

A partir d’uns models senzills triats entre totes, en traurem els motlles i en farem reproduccions múltiples amb porcellana. Després cadascú farà les seves composicions amb les reproduccions que més li agradin, aprenent a enganxar i manipular les peces de porcellana per fer-ne objectes/escultures.

Criteris d’Avaluació

Al final del curs, cada alumne haurà de presentar un projecte amb tot el procés i les peces acabades, siguin utilitàries, joies o escultures. En aquesta presentació serà important que independentment dels resultats, els conceptes estiguin ben entesos.

Sobre aquest projecte s’avaluarà:

• L’assimilació de conceptes bàsics.
  • La resolució tècnica.
  • El nombre d’objectes.
  • La resolució conceptual.
  • La presentació.
  • L’actitud i l’esforç.

Bibliografia

• ROS I FRIGOLA, Maria Dolors. Ceràmica artística. Parramón ediciones, S.A. Barcelona, 2005
  • CHAVARRIA, Joaquim. Aula de cerámica Moldes. Parramón ediciones S.A Barcelona, 1999
  • MATTISON, Steve. Guía completa del ceramista. Herramientas, materiales y técnicas. Editorial Blume, Barcelona, 2004
  • BIRKS, Tony. Guía completa del ceramista. Editorial Blume, Barcelona, 1995

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Curs pràctic dirigit a creatius, estudiants o professionals, interessats en l’escultura, la ceràmica, el disseny de producte i l’escultura.

Requisits: l’alumnat ha de tenir nocions del treball amb fang i l’escaiola, és un curs molt adaptable a diferents nivells.

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.