VIDRE: FUSIÓ I DIBUIX amb Silvia Levenson

El 2022 és l’any internacional del vidre i per celebrar-ho l’Escola Massana proposa un curs de vidre amb l’artista internacional Silvia Levenson per ampliar els coneixements i actualitzar la formació de persones interessades, tant d’estudiants com de professionals en actiu.

Tot i que no és un curs oficial, l’alumnat obté un diploma d’assistència si ha assistit satisfactòriament al 80% de les hores del curs. A més, és un dels cursos reconeguts pel Departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya per a promoció docent de professorat del CEB.

En aquest taller es treballarà el vidre de dues maneres:

1. Fusió de vidre:

Tots els objectes tenen una pell, fina o gruixuda, llisa o rugosa, porosa o impermeable. La pell és la línia que divideix el que veiem amb el que està al seu interior. Tractant de reproduir la pell dels objectes en vidre podem expandir la nostra creativitat i explorar diferents tècniques que ens permetin desenvolupar la nostra pròpia veu.

Investigarem per què i com transformem les nostres idees utilitzant el vidre.

Els participants del taller realitzaran una peça i diverses proves amb diferents textures usant argila, guix, cera i alginat. La peça consistirà en la reproducció d’una part del cos usant alginat i la tècnica de la cera perduda o la reproducció en vidre d’un vestit de infant, roba interior o tèxtil.

2. Vidre pintat:

Explorarem les diferents tècniques per imprimir imatges, textos i dibuixos sobre vidre.

Aquestes són les tècniques que experimentarem:

– Ús de calques digitals

– Producció de calques amb un sol color

– Us de calques comercials

– Serigrafia amb pols de vidre

– Tècnica experimental amb Gum Printing i segells

Durant el taller compartirem els treballs d’altres artistes que utilitzen aquestes tècniques.

Tema:

Silvia Levenson

30h (6 sessions de 5h, 3 sessions setmana)
26, 27, 28 d’abril, 3, 4 i 5 de maig
16.00h a 21.00h
iniciació
Idioma en el que s’imparteix el curs

Artistes i artesans interessats en treballar el vidre.

Requisits:

Carta d’intencions que s’ha d’enviar a:

matilde.grau@escolamassana.cat

montse.alabau@escolamassana.cat

academic.grau@escolamassana.cat

Dates del període de matrícula: del 6 al 24 d’abril

415€ (pagament únic, no hi ha preinscripció)