Taller audiovisual - Documenta, comparteix i genera expectativa sobre la teva obra, en el medi audiovisual i les xarxes socials

El taller audiovisual es centrarà en documentar el procés i els resultats d’una ex-periència professional de l’estudiant. Els alumnes aconseguiran expressar, utilitzant el llenguatge audiovisual, el procés creatiu d’una obra, les diferents etapes de construcció o be generar expectativa i interès sobre la obra que el alumne estigui realitzant. Partirem d’un briefing i desenvoluparem el projecte, desgranant la idea en detall, definint-la a través de la descripció de les localitzacions, el llenguatge cinematogràfic, la llum, el tipus de plano, etc.. per tal de entendre el procés mentre es treballa.

Per tal d´aconseguir-ho, durant el curs els alumnes investigaran sobre els diferents tipus de llenguatges cinematogràfics. S’explicaran i s’estudiaran els processos habituals en una producció audiovisual i els diferents departaments que hi participen. Així com les diferents tècniques utilitzades per els professionals del sector audiovisual. Els alumnes tindran una visió general de les tècniques de filmació, la elecció de les òptiques adequades per a cada projecte, la escenografia, la llum, la planificació i diferents settings de rodatge, per tal d’aconseguir un resultar professional i exquisit.

En cas de confinament aquest curs continuarà on-line.

Programa del curs

1. Objectius

L’objectiu del taller és conèixer i experimentar la narració audiovisual amb la finalitat de transmetre i explicar tot allò que s’ha planificat.

Es faran petites practiques demostratives. Una practica al principi del curs per tal de compaginar els continguts que es vagin desenvolupant. Al final del curs, realitzarem un projecte audiovisual per grups on es posaran en practica tots els conceptes que s’hauran treballat.

2. Continguts

Donar resposta a les següents preguntes: “Que vull o m’han encarregat rodar ?”, “A qui va dirigit ?”, “Que o com ho vull expressar ?” Per aconseguir això, es treballaran els següents punts:

• Briefing
  • El projecte: Sinopsi, tractament i storyboard.
  • Llenguatge: tipus de plànols, ritme i editatge, composició, llum, etc.
  • Descripció dels departaments i els seus processos: Direcció, Fotografia, localització, Càsting, Art, Estilisme, Maquillatge, Producció, FX, Home Economist, etc.
  • I els processos de pre-producció, producció i post-producció.

3. Metodologia

• Teòric i explicatiu per part dels professors.
  • Anàlisis i visualització d’exemples.
  • Pràctic. Realització de dos exercicis de filmació al llarg del curs. Un treball inicial de practica i descobriment. I una producció final més completa i elaborada on posar en practica els coneixements adquirits.

4. Criteri d’Avaluació

El professor tindrà en compte l’interès, la participació i la capacitat de progres de cada alumne, així com l’entusiasme en el procés gratificant del aprenentatge i posada en practica dels nous coneixements.

Víctor Vidal
www.victorvidal.tv
Vimeo/vicotrvidal
LinkedIn/victorvidaldirector