PREMI NACIONAL D’ARTESANIA AL GRAU UNIVERSITARI

El Grau d’Arts i Disseny de l’Escola Massana i la Universitat Autònoma de Barcelona és la primera i única carrera universitària espanyola amb l’artesania com a especialitat i de les poques a tota Europa.

En la IX edició dels Premis Nacionals d’Artesania, 4 dels 15 finalistes eren catalans i finalment 2 han estat premiats: l’Escola Massana en la categoria Promociona Entitas Públiques i l’Associació Obrador Xisqueta del Pallars, en la categoria d’Emprenedoria.

Els Premis Nacionals d’Artesania els convoca el Ministeri d’Indústria, a través de la Escuela de Organización Industrial (EOI) i la càtedra Fundesarte, i la seva finalitat és donar recolzament institucional als professionals i a iniciatives empresarials del sector de l’artesania. Igualment, els premis tenen com a objectiu impulsar el desenvolupament i la competitivitat de les pimes del sector, per incentivar la innovació, el disseny i la capacitat d’adaptació al mercat. Els guardons s’han lliurat en una cerimònia presidida pel ministre d’Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, ahir dimarts 17 de març.