Pintura mural contemporània: de l’entorn al mur
FER-SE UN LLOC. Pintura mural contemporània: espai i veu pròpia.
Més enllà de l’ensenyament de tècniques, processos de treball i classes pràctiques, aquest curs proposa motivar l’alumnat a descobrir i desenvolupar un llenguatge pictòric propi en relació amb l’espai públic, fomentant una actitud de recerca constant. Des d’una perspectiva horitzontal i compartida, es treballa la pintura mural no només com una disciplina artística, sinó també com un posicionament davant de l’entorn.
Al llarg de sessions pràctiques, els participants aprendran a planificar i executar un mural de gran format, des de la idea inicial fins a la seva realització final. Es treballaran els esbossos, el color, la composició, els materials i les tècniques aplicades a diferents superfícies.
L’espai públic esdevindrà font de referència i inspiració. Com a tancament, es realitzarà un mural col·laboratiu a l’escola que integrarà tècnica, concepte, creativitat i treball en equip.
A qui va dirigit?
(+info)Qualsevol persona inquieta amb ganes d’aprendre, compartir i descobrir.
Qui imparteix el curs?
(+info)Raúl Gandolfo Rosh
Raúl Gandolfo Rosh va néixer a Alacant i es va iniciar en el món de l’art a principis dels anys 90 pintant graffiti i fent intervencions a l’espai públic. Aquesta etapa el va portar a formar part d’un grup d’artistes que, a principis dels 2000, va cridar l’atenció a nivell internacional dins l’àmbit de l’art urbà. Va ser llavors quan es va despertar la seva pulsió creativa i va començar a explorar diferents disciplines artístiques.
Ha experimentat amb la fotografia, el disseny i la pintura mural. El seu llenguatge s’emmarca dins l’abstracció conceptual. Les seves obres busquen transmetre una idea o un concepte mitjançant l’exploració de formes, colors i composicions, desafiant les nocions tradicionals de l’art urbà i de la pintura.
Des del 2010 resideix a Madrid i, a més del seu treball a l’espai públic i d’encàrrecs privats, desenvolupa una producció d’estudi que es retroalimenta de la seva obra a l’espai públic.

Programa del curs
(+info)OBJECTIUS
Motivar l’alumnat a descobrir i desenvolupar un llenguatge propi prenent referències de l’espai públic.
CONTINGUTS
- Notes per trobar la teva veu. El teu llenguatge com a veu pròpia enmig del soroll de l’espai públic. Referències, exemples i artistes.
- Un mural no és un llenç en blanc. Pensar l’espai com a part de l’obra. Anàlisi de projectes i arquitectura. No ets només al carrer.
- Que t’expliquin una història és important. Història (subjectiva) de la pintura mural contemporània.
- Eines: millor fabricar-les que comprar-les. Crear utensilis, improvisar eines, trobar tresors. El carrer és gratuït.
- Per cuinar, cal tenir els ingredients. Planificació, esbossos, llistat de materials i selecció d’espais per deixar la teva empremta.
- A jugar s’aprèn jugant. Tallers i jocs pràctics.



