La Plasticitat de la Vegetació-Bioplàstics

Agostina Laurenzano, es va involucrar profundament en la cerca de biomaterials amb el propòsit de trobar alternatives de producció i consum relacionades amb ecofriendly, cruelty free, 0 km, biofabricación i economia circular.

En el taller “La plasticitat de la vegetació”, es durà a terme la preparació de moltes receptes i assajos de bioplàstics a partir de l’elaboració d’ingredients propis i artesanals com ara: polímer, pigments, textures orgàniques. És important entrar en contacte amb la matèria i desmitificar tots els prejudicis que hi ha entorn d’aquests.

Per a això es posaran en debat les pràctiques més sostenibles, i posteriorment, les oportunitats que els materials brinden per a suplir al plàstic tradicional en disciplines com ara el disseny de producte, les arts i les artesanies.

Programa del curs

1. Objectius

Teoria:

• Incorporar coneixement bàsics d’un producció sostenible.
  • Manejar un llenguatge apropiat per a poder referir-se amb propietat a la disciplina que estem treballant.
  • Assimilar coneixements tècnics, científics i químics bàsic per a poder portar amb lògica la instància de la pràctica avanci.
  • Visualitzar per mitjà de vídeos processos productius industrials. Poder fer una comparativa amb el treball artesanal dut a terme. Adquirir criteris propis per a futures decisions.
  • Debatre l’ús i l’aplicació dels bioplàstics.

Pràctica:

• Domini, coneixement, per a la producció casolana d’ingredients
  • Cerca personal de recursos naturals.
  • Assaig i error de receptes de bioplàstics.
  • Proposta i desenvolupament de projecte (artesanal, artístic o de disseny).
  • Muntatge de projecte.

2. Continguts

Teòric:

• Informació específica de la producció sostenible.
  • Vídeos demostratius de la indústria actual.
  • Infografies, gràfics, de material tècnic i científic
  • Presentació de projectes actuals, en funcionament, desenvolupats en un àmbit artesanal, per a inspirar i generar perspectiva.

Pràctic:

• Descobriment d’ingredients per a una producció sostenible i totalment natural.
  • Receptes de bioplàstics.
  • Pràctiques d’aplicació i construcció.
  • Desenvolupament de proposta d’obra/producte. Seguiment d’aquesta.
  • Muntatge d’obra/producte.
  • Avaluació

4. Metodologia

En les classes hi haurà una part de teorica, i una part de treball pràctic.

La teoria s’ensenyarà amb l’ajuda d’una presentació en PWP i alguns vídeos demostratius. Una vegada finalitzada l’exposició s’obrirà l’espai d’intercanvi d’opinions entre els participants. Després es traslladaran tots aquests coneixements a la pràctica.

Teoria:

• Incorporar coneixement bàsics d’un producció sostenible.
  • Debatre l’ús i l’aplicació dels bioplàstics.

Pràctica:

• Domini, coneixement, per a la producció casolana d’ingredients
  • Recol·lecció de recursos 0 km.
  • Producció artesanal de polímers i pigments.
  • Assaig i error de receptes de *bioplásticos tradicionals.
  • Assaig i error de receptes amb polímers i pigments artesanals.
  • Proposta i desenvolupament de projecte (artesanal, artístic o de disseny).
  • Muntatge de projecte.

5. Criteris d’Avaluació

S’avaluarà l’entusiasme i la perseverança amb la qual es treballi. Els bons resultats d’aquestes pràctiques impliquen molta paciència i tolerància a l’assaig i error.

Es pretén que en cada classe hi hagi una participació de l’alumne comptant la seva experiència sobre els seus experiments, havent aplicat la informació brindada en la classe anterior.

El muntatge del projecte serà totalment lliure. Aquest podrà adoptar un caràcter tant artístic, com de disseny. No es posaran pautes ni traves per al desenvolupament d’aquest. Sempre rebran acompanyament i suport per part del docent.

El més important serà aconseguir un bon control de la producció del biomaterial que es designi per a producció del projecte final.

(l’escola dóna un diploma d’assistència, sempre que es compleixi satisfactòriament amb el 80% de les hores del curs)

Agostina Laurenzano

22.2.22–07.6.22
Dimarts
16:00h–20:00h
Iniciació
Idioma en el que s’imparteix el curs
castellà

Artistes, artesans, dissenyadors, investigadors de materials i qualsevol persona interessada en la sostenibilitat.

Requisits: Carta de presentació i motivació (Nom, edat, professió. Breu resum d’experiència en el marc dels biomaterials, si és que n’hi ha. Expectatives i motiu pel qual desitgen participar). Enviar del 15 de desembre 2021 al 15 de gener del 2022 a: massana.permanent@escolamassana.cat posant a l’assumpte requisits + nom del curs

100€ inscripció+ 496€ matricula + 9€ assegurança
TOTAL 605€