Joieria: com crear una col·lecció
Desenvoluparem una col·lecció de joieria, des del concepte inicial, passant per la producció al taller, fins a la presentació final.
El curs ofereix eines i seguiment perquè l’alumnat pugui desenvolupar una col·lecció amb un llenguatge i un concepte propis. Treballarem processos de conceptualització i, tot seguit, passarem a crear amb les tècniques de joieria que millor s’adaptin a cada projecte. Finalment, definirem la proposta de presentació òptima per a cada col·lecció. És un curs pràctic per aprofundir en diverses tècniques de joieria.
A qui va dirigit?
(+info)Persones creatives amb coneixements mínims de joieria que vulguin tenir una col·lecció pròpia i aprofundir en les tècniques de taller.
Qui imparteix el curs?
(+info)Berta Sumpsi
Berta Sumpsi (Barcelona, 1981) és llicenciada en Història de l’Art i formada en Joieria Artística a l’Escola Massana. Més tard complementa els seus estudis amb un màster en Belles Arts (UB) i un en Teoria de l’art (UAB).
Des de l’any 2008 al 2016 compagina la seva feina d’educadora a la Fundació Miró amb residències artístiques i tallers compartits a Barcelona, desenvolupant la seva activitat creativa. El 2016 obre el seu propi estudi-taller i botiga a Barcelona, combinant la creació de peces úniques de caire artístic, el disseny de col·leccions i la producció d’encàrrecs per a clients personals o marques. Ha realitzat workshops i xerrades en centres de disseny com Eina, l’estudi d’arquitectura Mesura o el DissenyHUB. Ha estat docent durant dos anys del curs Experimental Jewellery Design al IED (Barcelona) i actualment realitza tallers intensius al seu estudi.

Programa del curs
(+info)OBJECTIUS
- Aprendre a comunicar una idea mitjançant el disseny i la creació d’una col·lecció de joies.
- Identificar els nostres referents i desenvolupar una manera de fer pròpia.
- Escollir les tècniques i processos que millor serveixin al projecte, tant creativament com productivament.
- Assolir més experiència en les tècniques de taller seleccionades.
- Planificar les fases de la producció.
- Definir els elements que millora companyin i reforcin el concepte de la col·lecció: packaging (o embalatge), tipologia d’imatges, elements expositius, etc.
CONTINGUTS
- Idear una col·lecció. Processos per traslladar un concepte a una col·lecció de joies. Crearem un mapa o món visual que anirem revisant al llarg del procés com a guia. Hi vincularem idees de suport, referents, esbossos, mostres de materials i colors, etc. Aquest mapa visual ens ajudarà a definir la nostra proposta.
- Pràctica i perfeccionament de tècniques de joieria tradicionals (calar, soldar, embotir, plegar, repolir, etc.), el modelatge de cera i el repassat de peces de microfusió, o aquelles tècniques que millor s’adeqüin a cada cas. Cada estudiant definirà les seves tècniques principals, rebent en tot moment suport tècnic per millorar-ne el domini.
- Temporització de totes les fases del procés creatiu: establir els temps apropiats per a cada fase i complir-los per assolir els objectius del curs.
- Pensar tot allò que acompanya les joies en el moment de presentar la col·lecció al públic. Veurem solucions de packaging (embalatge), expositor i comunicació gràfica, per triar els elements que més s’adeqüin a cada projecte.





