Il·lustració. Taller d’assaig gràfic

La idea d’aquest taller és que cada alumne surti amb una proposta o línea de treball en la qual s’hibridi pensament amb el llenguatge gràfic.

Es proposa un taller d’acompanyament en el procés creatiu basat en tres pilars; l’experiència personal, què m’ha funcionat a l’hora de treballar i què no, referents, etc.; una part de focalització i disposició pel treball i el joc que passa per la meditació; i finalment, una part teòrica on s’aprofundirà en els mètodes d’investigació o teories alhora de generar una problemàtica i desenvolupar-la.

Es demana a cada alumne que porti una problemàtica que vulgui desenvolupar al curs. En cas que no se sàpiga d’on treure una idea, es donaran recursos per detectar i valorar les motivacions i idees personals. La idea del projecte no cal que sigui lineal, també poden ser dibuixos independents que no tinguin cap relació entre ells. El tracte amb l’alumne serà personalitzat i així es podran atendre les particularitats i peculiaritats de cada projecte.

Programa del curs

1. Objectius

• Crear una publicació on s’inclogui pensament, ja sigui en forma d’assaig o relat gràfic .
  • Assolir els coneixements necessaris per dur-ho a terme de la manera que es desitgi, donant suficient marge, perquè hi hagi cabuda per qui vulgui fer-ho d’una manera molt professional o underground.
  • Assolir una rutina que afavoreixi a l’hora d’abordar el treball personal.
  • Adonar-se de la importància del joc en el procés creatiu.
  • Donar eines per iniciar-se al món de la recerca no acadèmica.

2. Continguts

• Què és i què no és l’assaig gràfic
  • Tipus d’assaig
  • Tipus de narracions gràfiques
  • Introducció a l’investigació
  • Estudi de referents
  • Tutories per projecte
  • Problematització i intencionalitat del projecte
  • Sistemes i solucions gràfiques
  • Estructura i narració
  • Treballant amb les conclusions

3. Metodologia

Les classes, de tres hores, es dividiran en blocs temporals. Durant el primer bloc ens centrarem en referents i teoria, els alumnes posaran en comú la seva feina i/o es convidarà al joc. Durant el segon bloc ens concentrarem en la feina personal començant per una estona de meditació, de treball i una sessió de cloenda i d’intercanvi d’impressions. La majoria del treball estarà tutoritzat i el ritme i objectius estaran adaptats al nivell de cada alumne.

4. Criteri d Avaluació

Dependrà en gran part del compromís, la implicació i participació activa a la classe. Es tindran en compte els resultats amb relació al nivell de cadascú, ja que aquest taller s’ofereix tant a principiants com a nivells més avançats.

• BALLESTER, Arnal - Póster
  • DURAN, Meritxell. Depresión o victoria: crónica de una batalla. Reservoir books, Barcelona, 2020.
  • AVANESSIAN, Armen; TÖPFER, Andreas. Dibujo especulativo 2011–2014. Paradiso editores, 2018
  • IVNOVA, Lyona. Sex-¡oh!: Mi revolución sexual. Random Cómics, Barcelona 2019
  • LAMARRE, Guillaume. Storytelling. Ed GG, BArcelona, 2019
  • MILLÁN, Jonathan. Tesis doctoral (Inèdit)
  • NOGUERA, Miguel. Ultraviolencia. Blackie Books, Barcelona
  • POMPEIA, Nuria. Mujercitas. Kairós, Barcelona, 1977.
  • JULY, Miranda, Te elije. Seix Barral, Barcelona, 2012.
  • JUNCOSA, Carlota. Carmen de Maicena: una biografía. Blackie Books, Barcelona, 2017.
  • JUNCOSA, Carlota. Grafiti Post-Doc. (Inèdit)
  • SAEZ, Juanjo. El arte: conversaciones imaginarias con mi madre. Random House Mondadori, Barcelona 2006
  • SALLARES, Mireia. Las muertes chiquitas. Un ensayo documental de Mireia Sallarès sobre los orgasmos. Arcadia,
  • STRÖMQUIST, Liv. El fruto prohibido. Reservoir books, Barcelona, 2017
  • STRÖMQUIST, Liv. Los sentimentos del príncipe Carlos. Reservoir books, Barcelona, 2019
  • STRÖMQUIST, Liv. No siento nada. Reservoir books, Barcelona, 2021
  • ZAMBRANO, Juan David. El ensayo: concepto, características, composición. Universidad La Gran Colombia, 2012
Tema:

Carlota Juncosa Fenech
Behance:behance.com/carlotajuncosa
Instagram:@carlotajuncosa

6.10.21–15.12.21
Dimecres
16.30h-19.30h
S’accepten tots els perfils, es recomana tenir nocions bàsiques de photoshop i indesign.
Idioma en el que s’imparteix el curs
CA, ES

Aquest curs va dirigit a tot aquell que vulgui utilitzar el relat gràfic com a eina per a generar pensament, explicar històries i experimentar amb la seva força creativa.

Requisits
web/portfoli.