Il·lustració. Taller d’assaig gràfic

La idea d’aquest taller és que cada alumne surti amb una proposta o línea de treball en la qual s’hibridi pensament amb el llenguatge gràfic.

Es proposa un taller d’acompanyament en el procés creatiu basat en tres pilars; l’experiència personal, què m’ha funcionat a l’hora de treballar i què no, referents, etc.; una part de focalització i disposició pel treball i el joc que passa per la meditació; i finalment, una part teòrica on s’aprofundirà en els mètodes d’investigació o teories alhora de generar una problemàtica i desenvolupar-la.

Es demana a cada alumne que porti una problemàtica que vulgui desenvolupar al curs. En cas que no se sàpiga d’on treure una idea, es donaran recursos per detectar i valorar les motivacions i idees personals. La idea del projecte no cal que sigui lineal, també poden ser dibuixos independents que no tinguin cap relació entre ells. El tracte amb l’alumne serà personalitzat i així es podran atendre les particularitats i peculiaritats de cada projecte.

Programa del curs

1. Objectius

• Crear una publicació on s’inclogui pensament, ja sigui en forma d’assaig gràfic o relat.
  • Assolir els coneixements necessaris per dur-ho a terme de la manera que es desitgi, donant suficient marge, perquè hi hagi cabuda per qui vulgui fer-ho d’una manera molt professional o underground.
  • Assolir una rutina que afavoreixi a l’hora d’abordar el treball personal.
  • Adonar-se de la importància del joc en el procés creatiu.
  • Donar eines per iniciar-se al món de la recerca no acadèmica.

2. Continguts

Els continguts i influències d’aquest curs són molt variats a causa de la transversalitat dels temes tractats. Per una banda, hi ha influències de les pràctiques de meditació vipassana, zen i mindfulness. En segon lloc, es donaran exemples de llibres, sistemes i solucions gràfiques amb diferents llibres d’autors amb recursos i estils molt heterogenis. Per últim, es donaran nocions bàsiques per treballar amb conceptes i organitzar les idees per tractar la problemàtica escollida.

3. Metodologia

Les classes, de tres hores, es dividiran en blocs temporals. Durant el primer bloc ens centrarem en referents i teoria, els alumnes posaran en comú la seva feina i/o es convidarà al joc. Durant el segon bloc ens concentrarem en la feina personal començant per una estona de meditació, de treball i una sessió de cloenda i d’intercanvi d’impressions. La majoria del treball estarà tutoritzat i el ritme i objectius estaran adaptats al nivell de cada alumne.

4. Criteri d Avaluació

Dependrà en gran part del compromís, la implicació i participació activa a la classe. Es tindran en compte els resultats amb relació al nivell de cadascú, ja que aquest taller s’ofereix tant a principiants com a nivells més avançats.

• CHAST, Roz, Theories of everything. Bloomsbury, New York, 2006
  • DAURA, Cristina; BÁSTAROS, Maria; MORENO, Nacho, Herstory. Lumen, Barcelona, 2018
  • DESPENTES, Virginie, La teoría King Kong. Random House, 2018
  • GARCÍA-ALÉN, Begoña, Nuevas estructuras. Apa apa, Barcelona, 2017
  • HAIFISCH, Anna, The artist, Reservoir Books, Barcelona, 2017
  • HEATLEY, David, My brain is hanging upside down. Norma Editorial, Barcelona 2008
  • HENEPOLA GUNARATANA, Bhante, El libro del Mindfullness. Ed Kairós, Barcelona, 2012
  • JULY, Miranda, Te elije. Seix Barral, Barcelona, 2012
  • KALMAN, Maira, The principles of uncertainty. Ed. Penguin Books
  • LAMARRE, Guillaume, Storytelling. Ed GG, BArcelona, 2019
  • LUKAT, Till, Tuff ladies. Centrala, Londres, 2015
  • MILLÁN, Jonathan - NOGUERA, Miguel, Hervir un oso, Belleza infinita, Bizkaia, 2010
  • NOGUERA, Miguel, Ultraviolencia. Blackie Books, Barcelona
  • POMPEIA, Nuria, Mujercitas. Kairós, Barcelona, 1977
  • STRÖMQUIST, Liv, El fruto prohibido. Reservoir books, Barcelona, 2017
  • STRÖMQUIST, Liv, Los sentimentos del príncipe Carlos. Reservoir books, Barcelona, 2019
  • VANNIER, Camille, Poulou y el resto de mi familia. Sapristi, Barcelona, 2018
Tema:

Carlota Juncosa Fenech
Behance:behance.com/carlotajuncosa
Instagram:@carlotajuncosa

6.10.21–15.12.21
Dimecres
16.30h-19.30h
S’accepten tots els perfils, es recomana tenir nocions bàsiques de photoshop i indesign.
Idioma en el que s’imparteix el curs
CA, ES

Aquest curs va dirigit a tot aquell que vulgui utilitzar el relat gràfic com a eina per a generar pensament, explicar històries i experimentar amb la seva força creativa.

Requisits
Carta de motivació i web/portfoli.

306€ + 9€ assegurança + 100€ inscripció
TOTAL 415€