EXPOSICIÓ: TOILE DE JOUY

En el món de l’estampació clàssica, el Toile de Jouy, és un referent àmpliament revisitat. La vigència de les aportacions de Toile de Jouy ens connecta amb l’essència del dibuix, el disseny i l’estampació.

Els trets més coneguts d’aquests dissenys són les representacions d’escenes quotidianes, camperoles i pastorils, motius arquitectònics, mitològics i costumbristes. També tenen un lloc destacat els temes d’història contemporània, així com la representació d’escenes de novel·les, relats de moda de l’època i de les arts escèniques. En aquest sentit, podem parlar de la doble vessant de la impressió sobre teixit: són fruit d’una tècnica, i alhora són un reflexe de la societat i els seus gustos.

És a partir de la riquesa formal i d’aquesta gran varietat d’escenes presents en les Toile de Jouy, que es proposa als alumnes de Segon Curs de Cicle Formatiu d’Art Tèxtil un treball que connecti, aprofondeixi, ampliï i actualitzi aquest clàssic de l’estampació.

El treball es resumeix en dotze noves escenes quotidianes que l’alumne interpreta de l’actualitat. Es tracta d’establir una nova mirada tècnica i estètica prenent com a referent les aportacions d’aquest clàssic del disseny d’estampació.

Coincidint amb la inauguració, xerrada a càrrec d’Assumpta Dangla, sots-directora del Museu de l’Estampació de Premià de Mar, a les 18:00, a la Sala d’Actes.

Professores: Mery Santamaria i Imma Ramos
Del 13 al 31 de maig de 2013
Inauguració i xerrada: dilluns 13 de maig, a les 18:00h.
Sala Busquets (Xerrada a la Sala d’Actes)