EXPOSICIÓ: OFRENDAS

Akiko Kumazawa
va néixer el 1976 al Japó, en l’actualitat viu i treballa a Colòmbia. Després es va graduar al Departament de Disseny Tèxtil de la Universitat d’Art Tama, a Tòquio, estudiant més tard a Finlàndia per nodrir i aprofundir el seu coneixement de la tècnica tèxtil a Kuopio Acadèmia de Disseny i Art de Finlàndia Central i l’Institut d’Art.

Ha estat involucrada en el procés manual de la fabricació del feltre des de fa més d’una dècada. El feltre es considera com una dels tèxtils més antics del món. Utilitza la primitiva tècnica del feltre per fer drap de llana, de vegades amb el seu propi cabell com una metàfora de la memòria, un tema recurrent en la seva obra. El pèl humà té molts significats socials, culturals i religiosos. No només cau i creix de nou cada dia en un cicle etern de mort i renaixement, podent romandre intacte durant llargs períodes de temps sense descompondre’s, encara que el cos on una vegada va créixer descompongués temps enrere, no gaire diferent de la manera com els records es formen i després es perden.

Ha exposat a nivell internacional, recents i properes exposicions inclouen exposicions col·lectives a la Japan Society Gallery (NY), The Art Institute of Chicago (Chicago), Diego Rivera Anahuacalli Museum (Mexico city), The Japan Cultural Institute (Rome, Italy), Municipal Museum of Győr (Győr, Hungary), Craft Museum of Finland (Jyväskylä, Finland), i l’exposició individual a Kumanokodo Nakahechi Museu (Wakayama, Japó).

Durant la seva estada a Can Xalant, Akiko Kumazawa continuarà les seves obres feltre de llana i cabell. Al final de la seva estada, des del 15 de maig de 2012, tindrà la seva exposició individual a l’Escola Massana, de Barcelona.

El dimarts 15 de maig se celebrarà la inauguració juntament amb la de l’exposició de treballs dels alumnes d’Il·lustració de l’escola holandesa Artez, Institute of the Arts.

Del dimarts 15 de maig al divendres 1 de juny de 2012
Inauguració: dimarts 15 de maig a les 19:00h