EXPOSICIÓ I TAULA RODONA: ’SERRADUY 2012, JORNADES DE JOIERIA I NATURALESA’ I ’DE PRIMER... JOIERIA’

Serraduy, nucli del municipi d’Isábena (Osca) situat al Prepirineu Aragonès, comarca de la Ribagorça, és on es reuneixen biannualment, des del 2002, escoles d’art de les Comunitats Autònomes d’Aragó i Catalunya, coordinades per l’Escola Massana de Barcelona i l’Escola d’Art de Saragossa per les Jornades de Joieria i Naturalesa a Serraduy.

Les jornades realitzades el maig del 2012 resumeixen deu anys d’interelació entre centres. Hi van participar alumnes/as de l’Escola Massana de Barcelona, Escola d’Art de Saragossa, Escola d’Art d’Osca (departament de Fotografia) i Escola EMAV de Barcelona. També les van visitar professores i alumnat de l’Institut et Lycée des Métiers d’Art SERP de Lyon, professorat de la Universitat de Trier en Idar Oberstein d’Alemanya i de l’Escola d’Art de Valencia.

A l’exposició, dos alumnes de l’Escola d’Art d’Osca mostren, mitjançant la fotografia, enfocaments diferents de les jornades; podem veure un vídeo creat pels alumnes/as de l’Escola EMAV de les activitats realitzades i un segon vídeo de l’Escola Massana que narra d’una manera plàstica les sensacions viscudes. S’hi exposen també les tècniques, eines, processos utilitzats i els resultats, a més d’una posterior transformació en peces de joieria.

Els comissaris de l’exposició han estat Josep Carles Pérez i José María Domingo, professors de l’Escola Massana de Barcelona i l’Escola d’Art de Saragossa, respectivament.

El mateix dia de la inauguració a les 12:00h. se celebrará una taula rodona amb la participació de:

• Joaquín Montanuy, president de l’Associació Amics de Serraduy
• Albert Vall Martínez, professor d’Escultura de l’Escola Llotja
• Marina Vilaseca, alumna de les primeres Jornades 2002
• Maria Díez, alumna de les Jornades 2012
• Josep Carles Pérez, moderador

A la vegada, sota el títol De Primer... Joieria, s’exposaran els treballs dels alumnes de 1r curs del CFGS de Joieria Artística:

• Paul Adie
• Sílvia Armengol
• Helena Bellver
• María Rosaria Bottiglieri
• Diogo Alves
• Sílvia Casas
• Irene G. Barrera
• Joan Garcia
• Jenny Jahaira Guerrero
• Ester Madurga
• Joana Mas
• Elena Miralles
• Abraham Montañés
• Desba Naretto
• Jiduk Park
• Alba Quintana
• Noelia Sánchez
• Blanca Torà
• Violeta Zenobia Torres
• María Belén Vassallo

TAULA RODONA: dimecres 12 de juny a les 12:00h.
Sala d’Actes

EXPOSICIONS:
Del 12 al 28 de juny de 2013
Inauguració dimecres 12 de juny a les 18:00h.
Sala Busquets i Sala Blava
Escola Massana