Disseny d’estampats digitals (nous canvis en aquest curs)

Aquest curs està adreçat a estudiants i professionals del disseny, l’art o la il·lustració interessats a aprendre els procediments digitals que intervenen en el disseny d’estampats per a la producció tèxtil i de superfícies. A partir dels Adobe Illustrator® i Adobe Photoshop® aprendrem les tècniques necessàries per comunicar, dissenyar i aplicar estampats digitals comercials per diferents tipus de productes i suports (tèxtil moda, llar, gràfic, etc.) des de la recerca al producte final. 

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

Conèixer els conceptes bàsics que intervenen en el disseny d’estampats

Aprendre les diferents tècniques de creació digital d’estampats

Aprofundir en els programes Adobe Illustrator® i Adobe Photoshop® aplicats a la creació digital d’estampats.

Desenvolupar una mirada comercial, estètica i creativa en el camp del disseny d’estampats. 

2. Continguts

La impremta digital tèxtil i el disseny d’estampats en suport digital.

Teoria del rapport: motiu, repetició, composició, coordinació i escala.

Disseny i creació de rapports digitals per a estampats all over.

Disseny i creació d’estampats digitals posicionals i panots.

Tècniques de dibuix, retoc i muntatge fotogràfic aplicat al disseny d’estampats amb Adobe Illustrator® i Adobe Photoshop®

El procés de recerca i les tendències i referents en el sector de l’estampació tèxtil.

Estudi de les diferents tècniques d’estampació: serigrafia, rotativa, digital, etc.

Tipologies d’estampats i les seves característiques.

Teoria i gestió digital del color: creació de paletes, harmonies i coordinats.

Preparació d’arxius finals per a la producció.

Separacions de color.

La fitxa tècnica de l’estampat.

Projecte final per al portafoli propi. 

3. Metodologia

Classes teòrico-pràctiques recolzades amb material gràfic i audiovisual. Exercicis pràctics per a l’aprenentatge de cadascun dels processos. Desenvolupament d’un projecte final de disseny d’una col·lecció d’estampats 100% digital.

4. Criteris d’Avaluació

L’avaluació es farà de manera continuada i progressiva mitjançant el seguiment personalitzat del treball a classe i tenint en comte l’assistència regular i continuada al 80% de les classes.

Es valorarà l’entrega dels exercicis proposats en les dates marcades i la qualitat dels mateixos.

Bibliografia

  • NÖEL, Marie-Christine, CAILLOUX, Michaël, Diseño textil: actividad profesional, estudios de tendencias y desarrollo de proyectos. Promopress, 2015
  • RUSELL, Alex, Principios básicos del diseño textil. Ed.Gustavo Gili, 2013
  • BRIGGS-GOODE, Amanda, Diseño de estampados textiles. Blume, 2013

Condicions d'accés

(+info) (-info)

curs pràctic dirigit a creatius, estudiants o professionals, interessats en conèixer les tècniques digitals per a la creació d’estampats per a superfícies 

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.