Disseny d’estampats digitals (nous canvis en aquest curs)
Aquest curs està adreçat a estudiants i professionals del disseny, l’art o la il·lustració interessats a aprendre els procediments digitals que intervenen en el disseny d’estampats per a la producció tèxtil i de superfícies. A partir dels Adobe Illustrator® i Adobe Photoshop® aprendrem les tècniques necessàries per comunicar, dissenyar i aplicar estampats digitals comercials per diferents tipus de productes i suports (tèxtil moda, llar, gràfic, etc.) des de la recerca al producte final.
Programa del curs
(+info)1. Objectius
Conèixer els conceptes bàsics que intervenen en el disseny d’estampats
Aprendre les diferents tècniques de creació digital d’estampats
Aprofundir en els programes Adobe Illustrator® i Adobe Photoshop® aplicats a la creació digital d’estampats.
Desenvolupar una mirada comercial, estètica i creativa en el camp del disseny d’estampats.
2. Continguts
La impremta digital tèxtil i el disseny d’estampats en suport digital.
Teoria del rapport: motiu, repetició, composició, coordinació i escala.
Disseny i creació de rapports digitals per a estampats all over.
Disseny i creació d’estampats digitals posicionals i panots.
Tècniques de dibuix, retoc i muntatge fotogràfic aplicat al disseny d’estampats amb Adobe Illustrator® i Adobe Photoshop®
El procés de recerca i les tendències i referents en el sector de l’estampació tèxtil.
Estudi de les diferents tècniques d’estampació: serigrafia, rotativa, digital, etc.
Tipologies d’estampats i les seves característiques.
Teoria i gestió digital del color: creació de paletes, harmonies i coordinats.
Preparació d’arxius finals per a la producció.
Separacions de color.
La fitxa tècnica de l’estampat.
Projecte final per al portafoli propi.
3. Metodologia
Classes teòrico-pràctiques recolzades amb material gràfic i audiovisual. Exercicis pràctics per a l’aprenentatge de cadascun dels processos. Desenvolupament d’un projecte final de disseny d’una col·lecció d’estampats 100% digital.
4. Criteris d’Avaluació
L’avaluació es farà de manera continuada i progressiva mitjançant el seguiment personalitzat del treball a classe i tenint en comte l’assistència regular i continuada al 80% de les classes.
Es valorarà l’entrega dels exercicis proposats en les dates marcades i la qualitat dels mateixos.
Bibliografia
- NÖEL, Marie-Christine, CAILLOUX, Michaël, Diseño textil: actividad profesional, estudios de tendencias y desarrollo de proyectos. Promopress, 2015
- RUSELL, Alex, Principios básicos del diseño textil. Ed.Gustavo Gili, 2013
- BRIGGS-GOODE, Amanda, Diseño de estampados textiles. Blume, 2013
Condicions d'accés
(+info)curs pràctic dirigit a creatius, estudiants o professionals, interessats en conèixer les tècniques digitals per a la creació d’estampats per a superfícies