COL·LOQUI: INTERFERÈNCIES

Xavier Mañosa (Apparatu) i Jordi Canudas establiran un col·loqui amb els assistents amb l’objectiu de fer una mirada prospectiva a les interferències entre artesania i disseny i els nous entorns de creació.

Dilluns 24 març 2014 a les 12:30h.
Sala d’Actes Escola Massana

Xavier Mañosa

Xavier Mañosa, dissenyador de formació i amb arrels en una família de ceramistes, va fundar Apparatu el 2007 i en aquest temps ha aconseguit posicionar-se com un dels ceramistes més interessants del moment.

Fins a l’any 2009 va tenir la seva base creativa a Berlín i d’allà va tornar al taller familiar a Barcelona. El que distingeix el seu treball com a ceramista contemporani són el seu afany per experimentar i el seu atreviment a l’hora de barrejar materials i d’explorar noves expressions formals.

La seva formació com a dissenyador i la seva pertinença a una generació digital marquen la posada en escena de la seva obra. A més, participa de manera habitual en innombrables esdeveniments dins i fora d’Espanya. Les seves peces s’han pogut veure a les fires i festivals de disseny contemporani de Madrid, Barcelona, Londres, Frankfurt, Sant- Étienne, Tòquio, Nova York, Mèxic i Estocolm.

Jordi Canudas

Jordi Canudas va obrir el seu estudi el 2007 a ​​Londres, després de graduar al Royal College of Art amb un Màster en Disseny de Producte. És membre del col·lectiu amb seu a Londres ‘OKAY Studio’ i es va traslladar a Barcelona el 2011, on l’estudi es basa en l’actualitat.

Els seus treballs abasten nombrosos camps com el disseny de producte, el desenvolupament de productes, la direcció d’art, els interiors i la producció de peces en sèries limitades. La seva pràctica es desenvolupa a partir d’una base conceptual en la creació de prototips i proves amb un enfocament directe sobre els materials. Els seus projectes lumínics estan moguts per un interès en el potencial expressiu de la llum entesa com un material.

Jordi està interessat actualment en repensar les estructures existents de disseny, producció i distribució de productes i, utilitzant el disseny com a eina, revisar i reorientar aquestes estructures. A més d’aquesta tasca d’investigació, Jordi dóna xerrades i tallers a nivell internacional i en l’actualitat imparteix classes a l’Escola Superior de Disseny Elisava de Barcelona i la Universitat Bath Spa al Regne Unit.

Foto : Xavier Mañosa i Jordi Canudas