CÍCLIC

Dos dies de xerrades sobre comunicació visual

3–4.2.20
Aules 501 i 502
Obert al públic

Dilluns 3.2.20 09.00h Susanna Shannon (ponència que es desenvoluparà en anglès)

Pocs dissenyadors gràfics nord-americans han pogut treballar per a institucions culturals parisenques de prestigi com el Centre Pompidou o l’Ecole Nationale Supérieure des Arts Décoratifs (ENSAD); o el diari Libération, com ho ha fet la Susanna Shannon. És coneguda a França com a responsable de l’estudi de disseny gràfic Design Dept., que durant més de 20 anys ha gestionat projectes de gràfica impresa complexos com revistes, catàlegs d’exposicions, reportatges, diaris i exposicions.

Dilluns 3.2.20 11.00h Gabri Molist

Gabri Molist, il·lustrador i dibuixant de còmics, és Graduat en Arts i Disseny per l’Escola Massana i Màster en Belles Arts per la ‘LUCA School of Arts’ de Gant. Ha rebut diversos premis pel seu treball i li encanta la docència. Actualment està preparant el seu doctorat especialitzat en còmic a la LUCA School of Arts.

Dilluns 3.2.20 12.30h Estudi Pràctica

Pràctica és un estudi de disseny i direcció d’art amb seu a Barcelona i Nova York format per Anna Berbiela, Javier Arizu, Carlos Bermúdez i Albert Porta (ex-alumne de l’escola). Treballen amb clients institucionals, culturals i comercials buscant, a cada projecte, conceptes potents i solucions formals a mida. Això fa que el seu treball sigui molt eclèctic. El seu estil és no tenir un sol estil, és trobar la millor solució per a cada projecte.

Dimarts 4.2.20 09.00h Maria Corte

María Corte, és il·lustradora habitual de ‘The New York Times’, ‘The Washington Post’, ‘The Wall Street Journal’, ‘Scientific American’, ‘American Express’, ‘Icon Magazine Italy’, ‘Corriere della Sera’ i una llista encara més llarga de publicacions i empreses. Un dels seus últims treballs ha estat la realització de la campanya de les Festes de La Mercè 2019.

Dimarts 4.2.20 11.00h Anna Bosch

Anna Bosch, després de formar part d’alguns estudis de disseny, decideix formar el seu propi estudi realizant projectes de disseny i de direcció d’art d’escala i complexitat variable. Des de disseny editorial, packaging, disseny expositiu o disseny digital. Els projectes es caracteritzen per un llenguatge visual variat amb especial interès per la tipografia, el procés, la materialitat del projecte i la proximitat amb el client. Abans, va formar part del estudi RUN Design i de Bildi Grafik. Des del 2017, tutoriza els projectes de TFG de IDEP i imparteix classes d’Identitat Corporativa al màster de la mateixa escola. Va donar una càpsula de tipografia i cultura visual a IED i com a integrant de RUN, impartia Técniques Gràfiques a BAU, durant 2 anys. Durant aquests anys, ha col·laborat i dut a terme projectes que han obtingut el reconeixement dels Premis Laus a diverses categories.

Dimarts 4.2.20 12.30h Albert Tercero

Albert Tercero va estudiar il·lustració a La Massana, ha treballat per ‘The New York Times’, ‘Wired’, ‘Converse’, ‘Le Monde’ i un llarg i prestigiós etc. També manté en actiu un personal projecte que va iniciar quan era estudiant sobre la cultura quinqui espanyola dels 80s ‘Mama quiero ser torero’.