Visita a la col·lecció de vidre del Museu del Disseny de Barcelona

Edifici Disseny Hub Barcelona
Pl. de les Glòries Catalanes, 37–38
08018 Barcelona

Entre els fons patrimonials del Museu del Disseny de Barcelona , i pel que fa a les col·leccions històriques, destaca la col·lecció de vidre amb significatives mostres de la producció catalana de l’època renaixentista, amb exemplars de gran magnificència. En són un clar exemple el vidre esmaltat en verd, groc i blanc característic dels segles XVI i XVII del qual el museu conserva el nombre més elevat així com la més variada tipologia que cap altre d’arreu del món. També són d’especial interès les almorratxes, càntirs i porrons, del segle XVIII, tipologies molt característiques a casa nostra en el barroc. Cal fer esment alhora dels delicats exemplars de vidre esmaltat de Xavier Nogués, creacions fetes al bressol del noucentisme als anys vint del segle passat.

De tot aquest aplec en bona part és responsable Emili Cabot, pròcer barceloní que el 1924 va llegar la seva col·lecció a la ciutat.

Visita comentada a càrrec de Josep Capsir. Conservador del departament de Col·leccions i Recerca del Museu del Disseny de Barcelona.

Visita 1: de 15:00 h a 16:00 h
Grup de 1r curs de Grau (docent Santiago Planella): 15 persones

Visita 2: de 16:00 h a 17:00 h
Aforament màxim: 15 persones. Les persones interesades en fer la visita han d’enviar una sol·licitud d’inscripció a: seminaris.arts@escolamassana.cat