Alumnes: ’Sinapsis’, exposició a La Capella

Sinapsis és una exposició que aplega peces realitzades per alumnes de l’Escola Massana entre 2009 i 2010. Aquest recorregut, comissariat pels exalumnes Andrés Bartos, Alán Carrasco, Miquel Martínez, Gabriela Mínguez, Héctor Morris i Armando Terrero, fila la narrativa, els punts de connexió i de rebuig entre instal·lacions d’objectes, so, peces de joieria, escultura, tèxtil, vídeo i il·lustració. Projectes processuals en què el resultat per si mateix no és l’única via per entendre’ls. L’interès rau en el seu caràcter híbrid, en les fronteres borroses entre la tècnica i la idea.

L’espai diàfan de l’exposició es construeix a partir de la llum puntual, delineant cada peça. Es creen espais buits entre obres, cadascuna aïllada de l’altra. Es materialitza un fil conductor i una visió del que és una escola d’art i de disseny.

Els projectes aplegats mostren una panoràmica de l’Escola Massana, projectes que surten de l’enunciat acadèmic. Xarxes relacionals, el cos humà, la memòria, l’espai, el lloc, l’escala, la iconografia. Tot són temes abordats infinites vegades, resolts aquí per artistes, il·lustradors, dissenyadors o joiers que ara tan sols inicien la carrera.

Alumnes que exposen:
Selva Aparicio
Paula Arias
Judit Armengol Monpel
Alán Carrasco
Gabriela Mínguez
Miquel Ollé
Nelly Van Oost
Esther Pi
Carles Piera
Robert Romeu i Lleixá
Nathalie Schreckenberg
Anselm Solsona
Noemí Vilaró
Marta Vilches

Del 16 de desembre de 2010 al 30 de gener de 2011.
La Capella

Hospital, 56