ALUMNES AL FESTIVAL LOOP’2013

L’Escola Massana presenta una selecció de cinc alumnes del Grau en Arts i Disseny en l’apartat SCREENS del Festival de vídeo Loop’ 2013. En col·laboració amb ESTUDIO NÓMADA, es projectarà el dia 24 de maig en les seves instal·lacions dins del projecte We built this city, (c/ Palma de Sant Just 7–9, 08001 Barcelona de 19:00 a 23:00h.), els vídeos de:

Juan David Galindo Tejedores del destino, 2012. 1’40”
El video “Tejedores del destino” és el registre d’una acció que per mitjà del mite de Penélope explora la inconciencia humana de caminar una vegada i una altra pels mateixos carrers.

Cristina López / Julia Alonso Vidas cruzadas, 2012. 1’53”
La idea de transferència, de comunicació i la necessitat de contacte en l’espai urbà construeix l’eix de “Vidas cruzadas”. Una animació basada en el concepte de fusionar la persona amb l’entorn a partir de dibuixos que neixen d’experiències reals, quotidianes.
En “Vidas cruzadas” es barreja la realitat i la ficció creant un nou context, originat per un fil argumental que uneix diferents espais de la ciutat, on l’experiència de transitar i de comunicar és una necessitat viscuda. L’espai i els personatges es transformen en un entrellaçat de línies dibuixades que s’uniran gràcies a un núvol de colors

Núria Gómez Intermitència, 2013. 1’20”
“Intermitència” pren com a motiu l’ull, el generador de la mirada, el mitjà que possibilita la percepció del nostre entorn, amb el qual establim un diàleg subjectiu entre la realitat i la representació. És aquest ull, que s’obre i es tanca intermitentment sobre els murs i les parets dels espais urbans, el que ens parla de la forma tan fragmentada amb que la societat contemporània observa i aprehen el món. L’acció involuntària i inconscient de parpallejar es converteix en una metàfora d’aquesta fragmentació i de la distància entre el privat i el públic, entre el dins i el fora, entre l’individu i la col·lectivitat.

Celeste Marí / Silvia Sorolla / Núria Isach Crit a BCN, 2013. 11”
Cridar per desalienar-se, per buscar el despertar de les persones. Trobem amb el Crit un soroll capaç de transmetre el que a nosaltres ens fa sentir la ciutat de Barcelona i trencar amb els esquemes de comportament que la societat ha creat. Amb la influència del situacionista Guy Debord entre altres i els seus pensaments sobre l’ALIENACIÓ de les persones i de la societat (concepte que manifesta una societat robòtica i depenent), la nostra intenció serà trencar i enfrontar-nos a l’alienació, trobant amb el crit un comportament no acceptat de fer al mig del carrer.

Salim Bayri Artifact Extension / Naima, 2012. 3’43”
Mentre la figura va girant es relata l’anècdota de Naima: una dona que em preguntava sobre els límits del Planeta, ja que ho veia com una superfície plana. Per molt que intentés explicar-li que la Terra era esfèrica, la meva cosmogonia s’enfrontava amb la seva. De la mateixa manera, la mirada cap a l’escultura enfronta una mirada propera, una fosca i superficial amb una altra volumètrica, distant i general.

24 de maig de 2013, de 19:00 a 23:00h.
ESTUDIO NÓMADA
Carrer Palma de Sant Just 7–9