Exposició ’Connexió Creativa. Escola Massana 80 anys’-Artesania Catalunya

L’exposició mostra un conjunt de peces del seu fons museístic contraposades a treballs radicalment contemporanis generats en els seus tallers, el tret comú dels quals és la indagació creativa entorn al cos humà.
Per a l’Escola Massana, l’afirmació de l’eminent pedagog i arquitecte Mies van der Rohe: “una escola és un esperit i una determinada manera de fer”,  troba en la representació i la consideració del cos un dels elements que materialitzen i singularitzen la seva pedagogia i el seu ideari humanista des de l’any de la seva fundació, el 1929.
Aquest aspecte, que ha esdevingut una constant i una faceta important en les seves vuit dècades en l’ensenyament de les arts, els oficis i el disseny, a més de ser molt representatiu de la seva didàctica gràcies a la irrupció de les noves tècniques, materials i llenguatges expressius, troba avui formalitzacions noves i suggerents.
Josep Mañà, professor de l’Escola Massana.

Del 16 de setembre al 22 de novembre de 2009.

ACTIVITATS PARALEL·LES

16.09.09 “Experiències al voltant de l’Escola”. De 20.30 a 22h.
Taula rodona amb el director i els exdirectors de l’Escola Massana.

15.10.09 – “La nova Massana, una aposta per al futur”. De 18 a 19.30h
Presentació del nou edifici de l’Escola Massana, xerrada a càrrec de l’arquitecta Carme Pinós i el ceramista Toni Cumella.

19.11.09  – “Experiències al voltant de l’Escola 2”.
De 18 a 19.30h
Taula rodona amb exalumnes de l’Escola Massana.

Artesania Catalunya. Banys Nous 11. 08002 Barcelona. www.artesania-catalunya.com