ServeisBiblioteca

La Biblioteca de l’Escola Massana va començar a organitzar-se l’any 1957 amb l’objectiu de cobrir les necessitats de consulta dels estudiants i professors de l’escola.

Actualment el seu fons, especialitzat en Art i Disseny, forma part del Catàleg Col·lectiu de la Biblioteca Artur Martorell i la Xarxa de Biblioteques Escolars de Barcelona i està obert al públic per a qualsevol consulta.

Les persones que no pertanyen a la comunitat de l’escola han de sol·licitar cita prèvia per a la consulta, enviant un correu a biblioteca@escolamassana.cat.

HORARI
De dilluns a dijous de 8 a 13:30h i de 15 a 19:30h.
Divendres, de 8 a 15h.

De l'1 de setembre a l'inici del curs i del 25 de juny al 15 de juliol, l'horari serà de dilluns a divendres, de 8h. a 15h.
La biblioteca tanca per vacances de Nadal, Setmana Santa i del 16 de juliol al 31 d'agost.

FONS especialitzat en Art i Disseny
Monografies (al voltant de 10.000 documents)
Revistes (32 subscripcions obertes a revistes especialitzades, donacions i fons retrospectiu)
Documents audiovisuals (vídeos, cd’s, dvd’s)

Accés al CATÀLEG ON LINE

• Accés lliure al fons de llibres i revistes
  • Sala
    • 28 punts de lectura
    • 8 punts d’accés a Internet (es recomana portar el cable de connexió)
  • 2 ordinadors
    • Consulta al catàleg on-line de la Biblioteca
    • Accés a Internet
    • Connexió a 2 escàners
    • Impressions amb sortida a la fotocopiadora blanc i negre (pagament amb targeta de fotocòpies)
  • Formació d'usuaris
    • Ús del catàleg on-line
    • Informació i orientació sobre els fons i la seva localització

Reproducció

• Aparell de reproducció de vídeo, cd i dvd.
  • Reprografia
    • Fotocopiadora-impressora blanc i negre (les targetes de pagament s’han d’adquirir al magatzem de l’escola).
    • Càmera digital i taula per a reproduccions fotogràfiques (els usuaris han de disposar d’una memòria USB per descarregar les reproduccions).

Préstec

• És imprescindible donar-se d’alta al servei: cal aportar el carnet d’estudiant i presentar un document d’identitat
  • Hi ha dos tipus de préstec
    • Préstec a domicili
      Cada lector es pot emportar fins a 3 documents per un termini màxim de dues setmanes amb dret a una sola pròrroga de dues setmanes més, sempre que el document no estigui reservat.
      Les revistes no es presten a domicili.
    • Préstec a classe
      Cada lector es pot emportar fins a 3 documents per consulta o treball a classe per ser retornats el mateix dia.
      Aquests documents poden ser monografies o revistes.
      S’haurà de deixar en dipòsit el carnet d’estudiant durant el préstec.
  • Alguns documents queden exclosos de préstec degut a les seves característiques especials: antiguitat, raresa, unicitat... Es poden identificar pel punt blanc a la part superior del llom. Aquests només podran ser consultats a la biblioteca i tant sols podran ser reproduïts amb càmera digital.
  • La pròrroga dels préstecs es farà personalment a la biblioteca o enviant un correu a biblioteca@escolamassana.cat, indicant el nom del lector amb el seu número de codi i el títol del/s document/s que es volen prorrogar.
  • El fet d’agafar en préstec documents de la biblioteca, comporta assumir la responsabilitat de tractar-los amb cura i retornar-los dins els terminis establerts. El no acompliment d’aquestes responsabilitats pot comportar la retirada temporal o la suspensió definitiva del servei.
  • En cas de malbaratament o pèrdua d’un document  en préstec, el lector estarà obligat a reposar-lo per un d’idèntic o de característiques semblants a les de l’original.

Normativa

• S’ha de respectar el silenci. La Biblioteca és un lloc de treball. Cal desconnectar o silenciar els mòbils i altres aparells electrònics i parlar en veu baixa.
  • No està permès entrar ni menjar ni beguda.
  • Cal tenir cura de tot el fons documental, així com del material i instal·lacions de la Biblioteca.
  • Els 2 ordinadors disponibles són per realitzar consultes al catàleg de la Biblioteca, cerques d’informació puntuals a la xarxa, impressions amb sortida a la fotocopiadora en blanc i negre i utilitzar els escàners. Altres activitats com enviar e-mails o treball personal les podeu fer al’Aula Okupa. (Consulteu l'horari al taulell d'informació.)
  • Cal deixar els llibres consultats a sobre la taula més propera a la prestatgeria d’on els heu agafat. Davant de qualsevol dubte, pregunteu al personal de biblioteca.
  • No es faran reserves de llibres ni d’altres materials.