Urban Sketching. Fonaments

El curs es centra en les possibilitats del dibuix com a eina comunicativa i documental. Es treballarà amb el quadern com a suport creatiu i de reflexió.

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

• El curs començarà des dels fonaments del dibuix fins arribar a la capacitat de narrar històries per mitjà de text i dibuix.
  • Els alumnes hauran de poder treballar sobre quadern fent-ne ús de la línia i també amb la tècnica de l’aquarel·la. Així que és necessari tenir un equip bàsic per poder dur a terme el curs. Es facilitarà un llistat amb el mínim i imprescindible.
  • Al final del curs s’haurà aconseguit treballar sobre quadern i el resultat serà aquest suport amb tota la feina realitzada al llarg de totes les sessions.

2. Continguts

Les 6 setmanes primeres serviran per introduir els continguts fonamentals sobre els quals girarà el corpus didàctic: espai i color. Sobre aquestes dues potes es centrarà la primera part del curs. Després entrarem en farcir els nostres escenaris amb gent i històries. Serà durant les 4 darreres sessions posarem èmfasi en els aspectes més importants de l’urban sketching la gent i les històries, les històries que vivim i que ens envolten. Aquest és el corpus bàsic de la pràctica del que coneixem com urban sketching.

3. Metodologia

Treballarem básicament dibuixant al carrer, però també fare sessions teòriques a l’aula seguint totes les mesures de seguretat.

4. Avaluació

• El treball serà continu i al final del curs es valorarà la feina feta.
  • L’alumne ha d’haver assistit com a mínim al 80% de les classes

Bibliografia

• THORSPECKEN, Thomas, Guía completa de técnicas de dibujo urbano. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2014
  • SCHEINBERGER, Felix, Acuarela para urban sketchers. Recursos para dibujar, pintar y narrar historias en color. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2015
  • GREGORY, Danny, Everyday matters, Hachette Books, 2007
  • CHING, Frank D. K., Drawing: a creative process. Wiley, 1989
  • SWASKY, Voltant per Sants. Ajuntament de Barcelona, Barcelona,2012
  • SWASKY, Hola, Miró!!!. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2017
  • SERRANO, Inma. Sevilla de arriba a abajo. Editorial Gustavo Gili, Barcelona, 2019

Condicions d'accés

(+info) (-info)

Va dirigit a tot tipus de persones interessades en recuperar l’hàbit de dibuix i/o fonamentar-ho.

Requisits: No hi ha cap requisit imprescindible més enllà de tenir ganes de dibuixar, dibuixar molt. Tota la gent és benvinguda.

Aquest curs no s'ofereix en l'actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consulteu la llista de cursos actius.