Llançament d’una nova marca

Aquest programa està enfocat a tot aquell que tingui un producte o idea de producte i vulgui comercialitzar-lo.

Vivim en un moment en el que existeix molt talent i creativitat, si a això li sumem que la competència es global fa que sigui inviable establir una marca o projecte sense unes mínimes dots de gestió empresarial.

Actualment estem vivint un canvi de paradigma que s’ha agilitzat en els últims mesos amb una tendència total cap a l’omnicanalitat, valors i sobretot experiència.

En els pròxims anys totes les marques, grans i petites hauran de focalitzar-se en el valor “experièncial” per poder connectar amb el seu públic. Ja no serveix simplement tindre un bon producte a un bon preu, ara hem de sorprendre, aportar, enamorar i entretenir.

Programa del curs

1. Objectius

• Creació d’una bona estructura base pel llançament d’una marca.
  • Aprendre a gestionar costos i inversió.
  • Optimització de recursos i productivitat.
  • Tenir una visió real i aterrada del mercat del disseny.
  • Potenciar el “out of the box” per exercitar el pensament disruptiu.
  • Enfortir conceptes clau com l’Omnicanalitat, valors de marca i Marketing emocional.
  • Desenvolupar el valor addicional de la teva marca per diferenciar-te de la competència a través de l’experiència.

2. Continguts

• Nou paradigma, nou consumidor.
  • Branding: storytelling, valors, posicionament, lifestyle.
  • Omnicanalitat; ja no funciona l’offline sense l’online.
  • Customer experience; l’experiència com l’eix de la nostra marca.
  • Plantilles de productivitat; gestió de tasques, optimització de recursos.
  • Visió estratègica empresarial; gestió de proveïdors, previsió de ventes, etc.
  • Definició de les figures clau del sector; agents, showrooms, distribuïdors, etc.
  • Comercialització i distribució: relació i condicions amb retailers, marketplaces, fires, etc.
  • Dissenyadors convidats.
  • Casos i referencies reals.

.
3. Metodologia

• Cada alumne treballarà amb la seva pròpia marca o projecte.
  • El contingut teòric està basat en l’experiència de professionals en actiu actualment.
  • La majoria de les classes seran acompanyades de casos i referencies reals.
  • Ponents convidats per exemplificar i compartir experiències del sector.
  • Visita a estudis, showrooms i botigues de dissenyadors per conèixer com treballen.

4. Criteri d Avaluació

• L’alumne ha d’haver assistit com a mínim a un 85% de les classes
  • Evolució de l’alumne mostrant que ha assimilat correctament el contingut del curs.
  • Es valorarà la innovació i el pensament disruptiu.

• IGLESIAS, Oriol i IND, Nicholas, Quiero esta marca!. Libros de cabecera, 2017
  • DANS, Enrique, Viviendo en el futuro. Deusto, 2019
  • STALMAN, Andy, El branding del futuro, Grupo Planteta.2014
  • RODRIGUEZ, Mónica. Como crear y gestionar tu proyecto craft. Gustavo Gili, 2017
Tema:

José Miguel Sevilla/Mònica Rodríguez
www.nuovum.com

@nuovum @empresascreadoras

18.2.21–29.4.21
Dijous
16:30h-19:30h
Mitjà
Idioma en el que s’imparteix el curs
Català / castellà

Alumnes/gent que tingui un producte o idea de producte i vulgui crear una marca.

Requisits: CV, Carta de motivació amb l’explicació de la marca o idea.
Enviar del 1 de desembre 2020 al 15 de gener del 2021 a: permanent@escolamassana.cat posant a l’assumpte requisits + nom del curs

315 + 100€ d’inscripció