Llançament d’una nova marca
Aquest programa està enfocat a tot aquell que tingui un producte o idea de producte i vulgui comercialitzar-lo.
Vivim en un moment en el que existeix molt talent i creativitat, si a això li sumem que la competència es global fa que sigui inviable establir una marca o projecte sense unes mínimes dots de gestió empresarial.
Actualment estem vivint un canvi de paradigma que s’ha agilitzat en els últims mesos amb una tendència total cap a l’omnicanalitat, valors i sobretot experiència.
En els pròxims anys totes les marques, grans i petites hauran de focalitzar-se en el valor “experièncial” per poder connectar amb el seu públic. Ja no serveix simplement tindre un bon producte a un bon preu, ara hem de sorprendre, aportar, enamorar i entretenir.
Programa del curs
(+info)1. Objectius
- Creació d’una bona estructura base pel llançament d’una marca.
- Aprendre a gestionar costos i inversió.
- Optimització de recursos i productivitat.
- Tenir una visió real i aterrada del mercat del disseny.
- Potenciar el “out of the box” per exercitar el pensament disruptiu.
- Enfortir conceptes clau com l’Omnicanalitat, valors de marca i Marketing emocional.
- Desenvolupar el valor addicional de la teva marca per diferenciar-te de la competència a través de l’experiència.
2. Continguts
- Nou paradigma, nou consumidor.
- Branding: storytelling, valors, posicionament, lifestyle.
- Omnicanalitat; ja no funciona l’offline sense l’online.
- Customer experience; l’experiència com l’eix de la nostra marca.
- Plantilles de productivitat; gestió de tasques, optimització de recursos.
- Visió estratègica empresarial; gestió de proveïdors, previsió de ventes, etc.
- Definició de les figures clau del sector; agents, showrooms, distribuïdors, etc.
- Comercialització i distribució: relació i condicions amb retailers, marketplaces, fires, etc.
- Dissenyadors convidats.
- Casos i referencies reals.
.
3. Metodologia
- Cada alumne treballarà amb la seva pròpia marca o projecte.
- El contingut teòric està basat en l’experiència de professionals en actiu actualment.
- La majoria de les classes seran acompanyades de casos i referencies reals.
- Ponents convidats per exemplificar i compartir experiències del sector.
- Visita a estudis, showrooms i botigues de dissenyadors per conèixer com treballen.
4. Criteri d Avaluació
- L’alumne ha d’haver assistit com a mínim a un 85% de les classes
- Evolució de l’alumne mostrant que ha assimilat correctament el contingut del curs.
- Es valorarà la innovació i el pensament disruptiu.
Bibliografia
- IGLESIAS, Oriol i IND, Nicholas, Quiero esta marca!. Libros de cabecera, 2017
- DANS, Enrique, Viviendo en el futuro. Deusto, 2019
- STALMAN, Andy, El branding del futuro, Grupo Planteta.2014
- RODRIGUEZ, Mónica. Como crear y gestionar tu proyecto craft. Gustavo Gili, 2017
Condicions d'accés
(+info)Alumnes/gent que tingui un producte o idea de producte i vulgui crear una marca.
Requisits: CV, Carta de motivació amb l’explicació de la marca o idea.
Enviar del 1 de desembre 2020 al 15 de gener del 2021 a: permanent@escolamassana.cat posant a l’assumpte requisits + nom del curs