LA GALA ROJA, PREMI DE DISSENY DE LA CAMPANYA DE DONACIÓ DE SANG

Els estudiants de 2on Cicle de Gràfica Publicitària de l’Escola Massana han participat en un concurs per promocionar la propera campanya de donació de sang que es celebra el 14 de febrer en aquesta Escola d’Art i Disseny de Barcelona.

El projecte guanyador ha estat La Gala Roja, de les estudiants Judith Armengol, Cinta Montserrat i Maria García. La seva proposta destaca per la instal·lació d’una gran catifa vermella com les que s’utilitzen a la gala dels Òscar. “Volem fer del dia de la donació de sang una festa on tothom està convidat, una gala de tots”, expliquen.

D’aquesta manera volen convidar professors, alumnes i veïns del barri a trepitjar la catifa i assistir a La Gala Roja per donar sang. Els donants, a més, rebran un Òscar com agraïment per a la seva donació.

El jurat, format per dos professors de la Massana, un expert en publicitat i dos professionals del Banc de Sang i Teixits, ha valorat que és una campanya oberta als estudiants i al barri del Raval. A més, en destaca que crea un ambient festiu lligat a una campanya donació. La qualitat en el disseny i en la presentació del projecte i el baix cost i la viabilitat en la seva aplicació també han estat elements que ha valorat el jurat.

Per desenvolupar els dissenys, els alumnes van rebre una formació per part de professionals del Banc de Sang i Teixits seguint la metodologia de l’Aprenentatge Servei. Els estudiants van obtenir uns coneixements i una informació que després els ha permès desenvolupar els seus propis projectes de disseny amb un missatge clar que té com a objectiu conscienciar i sensibilitzar el seu entorn sobre el fet solidari de donar sang i sobre la necessitat de fidelitzar-se com a donants de sang habituals.

En total es van presentar deu propostes, de les quals el jurat en va preseleccionar quatre que poden descarregar-se en PDF fent clic en aquest enllaç. Aquests són els projectes:

La Gala Roja (guanyador) de Judith Armengol, Cinta Montserrat i Maria García
Dóna sang, dóna somnis (menció especial) de Maria Mestre, Bianca Ramirez i Lucia Castro
Es busquen víctimes de Daniela Visciglio i Miquel Baidal
Tens sang, no orxata de Josep Dols i Borja González

Foto: Mostra de La Gala Roja, el projecte guanyador.