Exposició: ’Paradigma’

Aquesta col·laboració entre la Birmingham School of Jewllery, Birmingham City University i l’Escola Massana neix a partir d’una visita realitzada en el marc del Programa Erasmus de Mobilitat de Professors, pel professor de l’Escola Massana Ramon Puig Cuyàs durant el passat mes de Maig.
La Birmingham School of Jewwelley és l’escola europea mes gran de joieria, per numero d’alumnes, professors i modernes instal·lacions.
La vinculació i els contactes entre la Massana i la Birmingham School te els seus inicis cap allà els anys 80 a través de contactes personals amb el professor i director Norman Cherry, i actualment continuen amb el nou director Jack Cunningham.
Aquests contactes s’han concretat amb intercanvis d’alumnes, visites de professors, participació en congressos i trobades per discutir aspectes pedagògics com la definició del Pla Bolònia, i col·laboracions en exposicions d’àmbit europeu. També el professor Ramon Puig Cuyàs va  participar com a assessor extern del Committee for the Conferment of Academic title de la  Dar. Jivan Astfalck, de la BIAD.
Per tots aquests antecedents i per la bona sintonia personal entre els professors de ambdues escoles, varem acceptar de bon grat la invitació per exposar la obra personal de 8 professors de cada una de les escoles a les sales d’exposició de la Universitat de Birmingham a Vittoria Street, i recíprocament a la Sales d’exposició de la Massana.

L’exposició pretén evidencià en un marc de respecte mutu, les similituds i les diferencies entre els dos claustres de professors, identificant  les influencies en les similituds i les diferencies provocades pels aspectes culturals i socials, però en un context que condueix cap a la dissolució dels territoris culturals, que s’ha concretat, entre altres formes, en la unificació dels estudis superiors europeus.
Curadors: professor Jack Cunningham i professor Ramon Puig Cuyàs.
La Birmingham City University ha editat per a la ocasió un catàleg. Del 16 de Novembre al 11 de Decembre de 2009.

School of Jewellery.
Vittoria Street, Birmingham.