EXPO A LA CAPELLA: DERIVA I CONTROL Interferències en el procés creatiu. Creadors emergents de l’Escola Massana.

DERIVA I CONTROL, interferències en el procés creatiu, aposta per presentar diferents projectes d’artistes emergents de l’escola Massana que mostren l’obra final i elements del seu procés.
L’exposició emfatitza les interferències que provoquen diàlegs, bifurcacions, replantejaments conceptuals, materials o fins i tot del propi treball. Tota aquesta sèrie de successos inesperats modifica l’evolució dels esdeveniments i en molts casos acaba essent columna vertebral dels resultats. És per això que a la mostra hi ha dedicat un espai a dos projectes en procés, on els artistes i els col·lectius realitzaran els seus treballs durant les setmanes en que l’exposició estigui oberta al públic. Ambdues propostes tenen una clara vinculació amb el barri del Raval i la ciutat de Barcelona, fent partíceps als habitants de la zona i la seva arquitectura: generant reflexions i canvis en la percepció de l’entorn, diàlegs entre l’espai expositiu, l’espai públic i les persones en trànsit.

Els artistes apliquen en els seus treballs dosis de diversa intensitat de deriva i de control. Aprofiten i s’adapten a les fluctuacions de la incertesa i/o intenten controlar-les, dualitats que es modelen mútuament i que finalment esdevenen no només procés sinó que són essència del mateix projecte.

Comissaris
Miquel Ollé i Esther Pi

Artistes
Laia Arqueros
Gemma Barbany
Andrés Bartos
Marta Burugorri
Olga Capdevila
Sofia Mataix
Celeste Miranda
Víctor Nyberg
Eulàlia Ribas
Nathalie Schreckenberg

Treballs en procés
Massimiliano Scaglione / Laura Arqués / Marta Petreñas.
Meritxell Gallardo / Ricard Escudero

Disseny i comunicació
Andrés Bartos

Coordinació exposició
Antonio Ontañón
Montserrat Rectoret i Blanch

Del 15 de desembre de 2011 al 29 de gener de 2012.
Inauguració dijous 15 de desembre, a les 19:30h.
Capella de l’Antic Hospital. Carrer Hospital, 56.

Blog: http://derivaicontrol.tumblr.com