Ceràmica: Vidriats ceràmics d’alta temperatura

El curs està dirigit a aquelles persones que estiguin interessades en vidriats ceràmics i vulguin aprendre les teories de la màgia de la química en ceràmica. No serà necessari el domini de les tècniques bàsiques artesanals d’aquest material.

L’esmalt ceràmic és la pel·lícula vítria que cobreix el suport ceràmic. Té una textura impermeable, és dur i es pot jugar amb els seus colors i textures. L’aspecte estètic o decoratiu depèn de les necessitats d’ús.

Cost material: 10€

Places exhaurides

Programa del curs

1. Objectius

Els vidriats ceràmics no són indispensables per a treballar en ceràmica, alguns ceramistes treballen peces sense esmalt, o utilitzen esmalt prefabricat.

Però saber fer el nostre propi esmalt i trobar noves fórmules, és un plaer afegit i podria ampliar la possibilitat de creació.

S’ensenyarà la teoria de la matèria primera i l’estructura de l’esmalt d’alta temperatura, així com ajudar a descobrir fórmules pròpies.

L’alumnat podrà adquirir els coneixements amb exercicis per a desenvolupar aspectes creatius individuals en les seves peces.

2. Continguts

• Teoria de vidriats ceràmics
  • Matèries primeres per a esmalt ceràmic
  • Estructura i propietats de l’esmalt
  • Composició de l’esmalt
  • Esmalts transparents i opacs
  • Esmalts de colors
  • Preparació de mostres
  • Procés d’esmaltatge (banyar, pintar, polvoritzar)
  • Preparació de fornades
  • Cocció
  • Correcció de fórmules
  • Seguretat de treball i medi ambient
  • Fabricar peces per a esmaltar

3. Metodologia

Classes teòriques i pràctiques, material multimèdia (diapositives i vídeos).

4. Criteris d’avaluació

• Assistència i puntualitat a la classe
  • Lliurament i desenvolupament dels treballs
  • Respecte dels companys que comparteix l’aula, de les eines, les maquines i medi ambient.

• Wolf E. Matthes, Vidriados cerámicos Ediciones Omega, S.A.
  • ROS I FRIGOLA Maria Dolors, CERÁMICA ARTÍSTICA Parramón ediciones,s.a. Barcelona, 2005
Període:

1r quadrimestre

Tema:
Docent

Yukiko Murata

Número d'hores
05/10/23 al 15/02/24
Dies
Dijous
16:30h a 20:30h
Nivell
Iniciació–mig
Idioma en el que s’imparteix el curs
català, castellà
Condicions d'accés

El curs està dirigit a aquelles persones que estiguin interessades en el disseny i vulguin aprendre les tècniques de la ceràmica i vidre. No es necessari el domini de les tècniques bàsiques artesanals d’aquests materials.

Màxim d'alumnes
100€ d’inscripció + 534€ de matrícula + 11€ assegurança