Vestuari escènic: Construcció de personatges

Aquest curs tracta el vestuari com un llenguatge plàstic en la creació de personatges i universos escènics.

Aquest curs ofereix una introducció al procés creatiu del vestuari en l’àmbit escènic, abordant-lo com una eina en la construcció de personatges.

En el transcurs de les sessions, s’explorarà la relació entre el cos, l’espai i l’estètica, entenent com un personatge es configura a partir de les seves dimensions físiques, socials i visuals.

Es treballaran eines bàsiques de recerca, referents visuals i el desenvolupament conceptual aplicadat al vestuari, no des d’una lògica de disseny industrial, sinó com a pràctica creativa vinculada a l’escena. A més, el curs inclou una part pràctica on aquestes idees es traslladaran a propostes d’ambientació, permetent experimentar de manera aplicada el procés creatiu.

A qui va dirigit?

(+info) (-info)

Aquest curs està dirigit a persones interessades en el vestuari
escènic que vulguin adquirir una primera aproximació al seu procés creatiu. És especialment adequat per a estudiants de moda, disseny o arts escèniques, així com per a artistes plàstics, performers, actors i altres persones creatives que vulguin explorar la relació entre cos, personatge i vestuari en el context de la creació escènica.

Qui imparteix el curs?

(+info) (-info)

Ariadna Tercero / Camilo Barreto / Núria Cardoner

CAMILO BARRETO

Mestre en Arts Visuals amb experiència com a director d’art i dissenyador de vestuari en cinema i televisió, ha treballat amb productores com Constantin Film, Amazon Prime Video i Paramount Pictures, i ha exposat el seu treball a Colòmbia, Brasil i França. El seu treball ha estat reconegut amb el premi a Millor Disseny de Vestuari als Premios Macondo (2017) i a Millor Direcció d’Art als Premios Diablo de Oro (2021) i al Lonely Wolf Film Festival (2021), a més de nominacions als Premios Platino (2022) i als Premios Macondo (2013).

 

NÚRIA CARDONER

Escenógrafa y diseñadora de vestuario con amplia experiencia en teatro y cine, ha participado en numerosas producciones audiovisuales y escénicas, entre las que destacan Dos, Pájaros, El fotógrafo de Mathaysen y Gran Nord, entre muchas otras. Gran maestra de la ambientación textil, su trabajo se centra en la construcción de atmósferas y personajes a través del vestuario y los materiales. Núria compagina su práctica profesional con la docencia, impartiendo formación en diseño de vestuario y procesos creativos aplicados a proyectos escénicos y audiovisuales.

 

ARIADNA TERCERO

Doctoranda en disseny de vestuari cinematogràfic per la Universitat de Barcelona, està especialitzada en història de la moda i del vestuari, amb especial interès en les estètiques distòpiques. El seu treball combina la recerca teòrica amb la pràctica professional, desenvolupant una mirada crítica sobre el vestuari com a eina narrativa. Compta amb experiència en el departament de vestuari en produccions cinematogràfiques com Modelo 77, Los buenos modales o Sirat, entre altres, on ha treballat com a auxiliar de vestuari i sastra de set. Paral·lelament, desenvolupa una tasca com a divulgadora de la història i teoria de la moda, amb diverses publicacions en aquest àmbit, i treballa en direcció creativa aplicada a projectes de moda.

Programa del curs

(+info) (-info)

OBJECTIUS

  • Introduir l’alumnat en el procés creatiu del vestuari escènic.
  • Comprendre el paper del vestuari en la construcció narrativa del personatge.
  • Explorar la relació entre cos, espai i estètica en el desenvolupament del vestuari.
  • Desenvolupar eines bàsiques de recerca, referències visuals i conceptualització.
  • Experimentar el procés de creació de vestuari a través d’una proposta pràctica d’ambientació.
  • Fomentar una mirada crítica sobre el vestuari com a eina plàstica i expressiva.

CONTINGUTS

  • Introducció al vestuari escènic
  • El vestuari com a eina narrativa: construcció del personatge.
  • Relació entre cos, espai i referents visuals.
  • Recerca i desenvolupament conceptual del personatge.
  • Creació de moodboards i univers visual.
  • Introducció a la representació del vestuari (figurins com a eina de treball).
  • Selecció de teixits i materials.
  • Proposta d’ambientació i aplicació pràctica.
Període:

1r quadrimestre

Docent
Ariadna Tercero / Camilo Barreto / Núria Cardoner
Número d'hores
60h
Calendari
13.10.26–23.2.27
Dimarts 16.30–20.30h
Nivell
Curs d’iniciació
Cost del curs

100€ inscripció
595€ matrícula
TOTAL 695€

Màxim d'alumnes
15
Idioma en el que s’imparteix el curs
CA, ES