Ceràmica i vidre: Laboratori de la llum, material transparent, translúcid i opac

El vidre i la ceràmica són materials que tenen moltes coses en comú, per exemple, el sílex és l’element principal. D’altre banda la majoria de les tècniques per treballar el vidre i la ceràmica necessiten el foc i també destacar que comparteixen elements comuns ja que l’esmalt és un tipus de vidre.

Malgrat tot, el vidre i la ceràmica són totalment diferents, de manera que les tècniques per treballar-los i els seus usos també són diferents.
Vidre, porcellana i fang, mitjançant d’aquest 3 materials l’alumne podrà aprendre el llenguatge de cada material.

Cost de material a càrrec de l’alumne: 10€

Programa del curs

(+info) (-info)

1. Objectius

L’almune podrà adquirir els coneixements conceptuals necessaris per desenvolupar aspectes creatius individuals amb els coneixements històrics de les tècniques.

2. Continguts

El disseny ornamental i la forma

• Analitzar el procés de transformació de la naturalesa, els simbols i els motius tradicionals. Observar un element i extreure’n les caractaristiques essencials. Recerca de la forma adecuada per als objectius de la peça dissenyada i les possibilitats que permeten una tècnica especifica.
  • Dissenyar uns motius ornamentals per aplicar al vidre i a la ceràmica.
  • Utilitzar diversos mètodes com el collage, la papiroflèxia, la cal·ligrafia, etc.

- CERÀMICA

• Tècniques d’aplicació decorativa
    Esmalt, slips, òxid,
  • Tècniques de creació de formes amb motlle
    Pressió, Colada

-VIDRE

• Tècniques d’aplicació decorativa.
    Fire polish, esmalt, fusing
  • Tècniques de creació de formes amb motlle
    Diversos materials de motlle

- CERÀMICA I VIDRE

• Cocció amb diferents tècniques

3. Metodologia

• Projectes de disseny ornamental
  • Projectes de disseny per la llum
  • Exercicis pràctics
  • Classes teòriques, material multimèdia (diapositives i videos).

4. Criteri d’Avaluació:

• Assistència i puntualitat a la classe
  • Lliurament i desenvolpament dels treballs
  • Respecte dels companys que comparteix l’aula, de les eines, les màquines i mediambient

Condicions d'accés

(+info) (-info)

El curs està dirigit a aquelles persones que estiguin interessades en el disseny i vulguin aprendre les tècniques i el llenguatge de cada material. No es necessari el domini de les tècniques bàsiques artesanals d’aquests materials.

Període:

2n quadrimestre

Docent

Yukiko Murata

Número d'hores
22/02 al 06/06
Dijous
16:30 a 20:30h
Nivell
iniciació–mig
100€ inscripció + 534€ matrícula + 11€ assegurança
TOTAL 645€