BatxilleratEstructura del pla d'estudis

El currículum de Batxillerat consta d’una part comuna i una part diversificada, formada per les matèries pròpies de cada modalitat, les matèries optatives i el treball de recerca.

La part comuna del currículum, que és la mateixa per a tots els alumnes de Batxillerat, contribueix fonamentalment a la funció formativa general del Batxillerat.

La part diversificada del currículum és la que  comprèn les matèries pròpies de la modalitat, les matèries optatives i el treball de recerca.

Les matèries pròpies de la modalitat i les matèries optatives proporcionen a l’alumne una dimensió més especialitzada: el preparen i l’orienten cap a estudis posteriors o cap a activitats professionals dins l’especialitat.

A l’Escola Massana els tallers d’especialitat estan íntimament coordinats, generant una veritable plataforma bàsica per a la comprensió de la morfologia i dels processos creatius comuns a totes les futures especialitats d’art i de disseny.

Matèries optatives

La franja optativa del currículum del Batxillerat d’Art, ofereix al nostre alumnat un ampli ventall d’assignatures de dimensió eminentment pràctica on, en forma de tallers, cohabiten els ensenyaments de les diverses tècniques dels oficis artístics i els continguts específics de les múltiples pràctiques del món de l’art i del disseny.

Treball de recerca

El treball de recerca consisteix en una investigació i una proposta sobre un tema escollit pel propi estudiant.
Es desenvolupa, tutoritzat per un professor, durant el primer i el segon curs del Batxillerat.

1r curs (2016–2017)

Matèries comunesHores/set.
Llengua catalana i literatura I 2
Llengua castellana i literatura I 2
Llengua estrangera - Anglès I 3
Filosofia 2
Ciències per al món contemporani 2
Educació física 2
Tutoria 1
Matèria comuna d'opcióHores/set.
Historia i fonaments de les arts I 2
Matèries pròpies de modalitatHores/set.
Tabat 1 Cultura Audiovisual I 4
Volum 2
Dibuix artístic 4
Matèria específica del centreHores/set.
Sistemes de representació i CAD 2
Optatives taller Esmalts 3
Tècniques de Gravat 3
Pintura 3
Vitralls 3
Ceràmica 3
Escultura 3
Joieria 3

2n curs (2016–2017)

Matèries comunesHores/set.
Llengua catalana i literatura II 2
Llengua castellana i literatura II 2
Llengua estrangera - Anglès II 3
Història de la Filosofia 3
Història 3
Tutoria 1
Matèries pròpies de modalitatHores/set.
Tabat 2 Cultura Audiovisual II 4
Disseny 4