Pintura al temple de huevo.
Este curso te ofrece la posibilidad de indagar en una de las técnicas pictóricas más antiguas y más utilizadas durante la historia de la creación visual; el temple de huevo. Desde el románico, s.XI, a las pinturas contemporáneas del S.XXI. Crearemos desde cero una (o más) imagen(es), el soporte de madera, las pinturas a partir de pigmentos, etc. Durante las primeras sesiones: veremos referentes, conoceremos brevemente la historia y te explicaré cómo ejecuto yo la técnica; a partir de aquí, el conocimiento se irá *construyendo (o reconstruyendo) a partir del intercambio y la interacción entre las personas participantes.
Programa del curso
(+info)1. Objectius
L’objectiu d’aquest curs, és l’aprenentatge (i experimentació) de la tècnica de la pintura al tremp d’ou sobre fusta; també la realització d’un o varis artefactes visuals (imatges), seguint un estil propi, o bé, utilitzant la història de referent.
2. Continguts
- Explicació teòrica i context: S’explicarà el recorregut històric d’aquesta tècnica, presentant exemples de peces i artistes que l’han utilitzat, des de l’art romànic fins a la contemporaneïtat.
- Preparació del suport: En aquest apartat s’explicarà, i es durà a terme (vàries sessions), la realització d’una emprimació a la mitja creta sobre un suport de fusta, que serà la base sobre la qual es pintarà.
- Creació de la imatge: S’explicarà com realitzar una imatge, es pensarà una idea i es realitzarà un esbós.
- Explicació de la tècnica: S’explicarà com utilitzar la tècnica del tremp d’ou per aconseguir els resultats que ens interessen i els mètodes idonis, segons els antics mestres.
- Traspàs i pintura: S’explicarà com Traspassar l’esbós al suport, es farà “l’aglutinant” i començarem a pintar l’artefacte.
3. Metodologia
La metodologia d’ensenyament seguirà perspectives pedagògiques construccionistes. El coneixement anirà construint-se (o reconstruït-se) a partir de l’intercanvi i l’acció/interacció de les persones participants amb la tècnica.
Es procurarà “explicar” per sobre “d’ensenyar”, per aconseguir un millor (i més crític) aprenentatge.
4. Criteris d’avaluació
- Assistència: 30%
- Motivació i interès en l’aprenentatge: 20%
- Progrés de l’alumne: 10%
- Realització de la (es) peça(ces): 30%
- Lliurament de la(es) peça(ces) final(s): 10%
- L’escola dona un diploma d’assistència si s’ha assistit satisfactòriament a un mínim del 80% de les sessions
Bibliografía
- PEDROLA, Antonio, Materiales, procedimientos y técnicas pictóricas, Editorial Ariel, Barcelona, 2004.
- BLASCO, Anna María, La pintura romànica sobre fusta. Editorial Dopesa, Barcelona, 1979.
- LORETO, Alibés; FARRÓ, Dolors; MORATÓ, Fortià; TUDÓ, Elisabet. L’ofici de pintar a l’època romànica, Editorial Blume, Barcelona, 1980.
- TOMAN, Rolf. El Románico: Arquitectura · Escultura · Pintura, Editorial Könemann, Colonia, 1996.
Condiciones de acceso
(+info)Ninguna condición