Pintura al temple de huevo.

Este curso te ofrece la posibilidad de indagar en una de las técnicas pictóricas más antiguas y más utilizadas durante la historia de la creación visual; el temple de huevo. Desde el románico, s.XI, a las pinturas contemporáneas del S.XXI. Crearemos desde cero una (o más) imagen(es), el soporte de madera, las pinturas a partir de pigmentos, etc. Durante las primeras sesiones: veremos referentes, conoceremos brevemente la historia y te explicaré cómo ejecuto yo la técnica; a partir de aquí, el conocimiento se irá *construyendo (o reconstruyendo) a partir del intercambio y la interacción entre las personas participantes.

Programa del curso

(+info) (-info)

1. Objectius

L’objectiu d’aquest curs, és l’aprenentatge (i experimentació) de la tècnica de la pintura al tremp d’ou sobre fusta; també la realització d’un o varis artefactes visuals (imatges), seguint un estil propi, o bé, utilitzant la història de referent.

2. Continguts

  • Explicació teòrica i context: S’explicarà el recorregut històric d’aquesta tècnica, presentant exemples de peces i artistes que l’han utilitzat, des de l’art romànic fins a la contemporaneïtat.
  • Preparació del suport: En aquest apartat s’explicarà, i es durà a terme (vàries sessions), la realització d’una emprimació a la mitja creta sobre un suport de fusta, que serà la base sobre la qual es pintarà.
  • Creació de la imatge: S’explicarà com realitzar una imatge, es pensarà una idea i es realitzarà un esbós.
  • Explicació de la tècnica: S’explicarà com utilitzar la tècnica del tremp d’ou per aconseguir els resultats que ens interessen i els mètodes idonis, segons els antics mestres.
  • Traspàs i pintura: S’explicarà com Traspassar l’esbós al suport, es farà “l’aglutinant” i començarem a pintar l’artefacte.

3. Metodologia

La metodologia d’ensenyament seguirà perspectives pedagògiques construccionistes. El coneixement anirà construint-se (o reconstruït-se) a partir de l’intercanvi i l’acció/interacció de les persones participants amb la tècnica.

Es procurarà “explicar” per sobre “d’ensenyar”, per aconseguir un millor (i més crític) aprenentatge.

4. Criteris d’avaluació

  • Assistència: 30%
  • Motivació i interès en l’aprenentatge: 20%
  • Progrés de l’alumne: 10%
  • Realització de la (es) peça(ces): 30%
  • Lliurament de la(es) peça(ces) final(s): 10%
  • L’escola dona un diploma d’assistència si s’ha assistit satisfactòriament a un mínim del 80% de les sessions

Bibliografía

  • PEDROLA, Antonio, Materiales, procedimientos y técnicas pictóricas, Editorial Ariel, Barcelona, 2004.
  • BLASCO, Anna María, La pintura romànica sobre fusta. Editorial Dopesa, Barcelona, 1979.
  • LORETO, Alibés; FARRÓ, Dolors; MORATÓ, Fortià; TUDÓ, Elisabet. L’ofici de pintar a l’època romànica, Editorial Blume, Barcelona, 1980.
  • TOMAN, Rolf. El Románico: Arquitectura · Escultura · Pintura, Editorial Könemann, Colonia, 1996.

Condiciones de acceso

(+info) (-info)

Ninguna condición

  • Pintura 4
  • Pintura 3
  • Pintura 2
  • Pintura 1

Este curso no se ofrece en la actual oferta formativa de Massana Permanent.

Consultad la lista de cursos activos.